2012. május 17., csütörtök

Filmmustra : Szuperhősfilmek

Keveset járok moziba, de azért figyelemmel követem mi megy most éppen a mozikban. 
Meglepődtem, mert rég volt már ennyi szuperhős és gyerekmese feldolgozás, mint mostanában. 

Egy jól felépített marketing terv alapján ebben sorozatban jöttek ki a szuperhősös filmek, és persze ezeket egy nagy filmben összefogták, a még nagyobb siker érdekében. Mivel barátom él-hal az ilyenekért, így én is végignéztem párat. 

Az Amerika kapitánnyal kezdtük, mivel a történetek szerint ő a legrégebbi, az első a bosszúállók közül. A történet nekem maga nagyon tetszett, még talán a szuperhősös mozi közül a legérdekesebb és legélvezhetőbb számomra. A második világháború idején kezdődik, amikor Hitler csodafegyvereket fejlesztet ki a katonájával, (Hugo Weaving, nagyon érdekes volt gonosz náciként látni Elrond a tünde, és Mr. Smith után a Mátrixból) akinek nagyon tetszett a játéka, de ugyan ezt teszik titokban az amerikaiak is.  Utána a sztori ugyan az... egy szegény vézna srác megkap egy halom szurit kék löttyel, és csodaerős fickó lesz belőle, aki megmenti a fél amerikai hadsereget, majd egyedülállóan erős pajzsával elkészül a jelképe stb.  ... mindenki nézze meg. 
Ami nem tetszett: 
A sok robbantgatás kevésbé vonzott, de hát kell a látvány miatt és az összességében nem rossz. 
Ami viszont nagyon tetszett, hogy a főhős szerelme nem egy árva, gyámoltalan leányka, hanem egy igazi hadnagy, katona, egy erős, a hősnek segítő karakter. Szeretem ha a filmekben ha nem csak gyenge és gyámoltalan társak állnak a hősök mellett, akiket meg kell menteni. 
Érdekes hogy mentették meg a jövő számára, kicsit időutazás motívum is van benne... 

Másodikként a THORT néztük meg.  A 2011-ben levő nagy beharangozás után talán kicsit többet vártam a történettől. A film a viking és ókori isteneket idézi meg, Odint a mennydörgés istenét, és főként két fiát Lokit  és Thort, a villámok istenét. A csodamodern Istenek városából kiátkozzák Thor-t a leendő királyt, így kerül a Földre bőnhődni és tanulni, és mit ad isten, szerelmet találni. 
A szerelmet Natalie Portman képében találja meg, aki itt is jól játszik, akár minden eddigi filmjében, bár ez talán nem olyan nehéz feladat, mint a Black Swan főszerepe. :-) 
Ami tetszett: Bár nem 3D-ben láttam, látványilag ez is monumentális, és persze a Thort alakító színész Chris Hemsworth sem rossz látvány a vásznon, de ezzel ki is merült a mustra. 
Ami kevésbé tetszett: Nekem hosszú is volt, és kevésbé érdekes, elég lett volna kevesebb piff - puff is, de tudom akkor nem néznék a férfiak. A története is kicsit sablonos, de legalább nem egészen amerikai a vége. 


A bosszúállók velük lettek teljes létszámban, de a hozzájuk kapcsolódó Nagy zöld hapsi ( HULK az eredetiben Eric Bana játszotta, most Mark Rufallo) a Vasember (Robert Downey Jr. már két résszel, és mindenféle hiper-szuper csoda kivetítővel és harcos rucival) már korábban a terítékünkön volt, így azokat most nem néztük meg újra. A két orosz bérgyilkos (egy nő, Scarlett Johansson főszereplésével és egy férfi Jeremy Renner személyében) kevésbé ismertek, bár róluk is készült film a Marvel stúdiónál.

Mivel a történet nagyon szorosan összefügg, mindenkinek ajánlom megnézni legalább az Amerika kapitányt, és a Thort, mert A bosszúállókban a csodafegyver a kapitányos történetből származik, míg az egyik főgonosz  Thor öccse, Loki. A történetről sokkal többet nem szeretnék elmondani, mindenki nézze meg maga. 

Ami nagyon tetszett: Ahogy összefogták a történetek szálait, a sok tudóst és mutánst, a sok váratlan fordulat és a hősök közti csipkelődés és humor (amihez minden filmet jó látni, ha érteni akarjuk). 

Ami nem tetszett: Nekem ez is egy hangyányit hosszú volt, közben míg összekovácsolódtak, szétszedték fél New Yorkot, és tudom hogy ez így megy az ilyen filmekben, csak ami ennyire hihetetlen, azt már nagyon nehezen veszi be a gyomrom. És persze hiper szuper csodaszörnyek, és láthatatlan hajók és minden, ami egy mega szuperhősfilmbe kell. 

Nem azt mondom, mert összességében egyszer mind megnézhetők, a szubkultúránk részei, én is végignéztem, de az utolsó részben nem csalódtam a filmsorozatban. Amerikais vége lett:-P 

A következő amit nagyon várok a sok Disney mese feldolgozás közül a május végén megjelenő Hófehér és a vadász, nem csak azért, mert a Twilght lady Kristen Stewart benne van, hanem mert nagyon érdekel, hogyan csinálnak harcos, csatázó hercegnőt a régi Hófehérke szerepből. Megírom nektek, ha megnéztem :-P 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése