2018. június 7., csütörtök

Colleen Hoover: Confess - Vallomás





Gondolataim a könyvről: 
Bekerült a könyvtárba, és ha már végigmegyek Hoover magyarul megjelent munkásságán, úgy gondoltam, az It end with us után jó lesz ez folytatásnak. Mivel sorozat is készült belőle, először mindenképpen el akartam olvasni a könyvet, és csak utána belekezdeni a sorozatba. Lássuk, a könyv mit hozott ki belőlem.

Adott egy 21 éves lány Auburn, aki egyedül, magányosan érkezik a városba, a pontos céljai később derülnek ki. Egy fodrászatban talál munkát, de másodállásra is szüksége lenne, így mikor egy nap elhalad a galéria mellett, ahol aztán tényleg nagyon sürgősen keresnek állást, beáll egy estére segíteni a tulajnak.

Owen Gentry festő, művész, de sokkal régebb óta ismeri a lányt, mint azt ő gondolná. Lassan, apránként kerülnek kapcsolatba, de túl sok a titok.


Először is Auburn titka. A fiú, akibe tinédzserként beleszeretett, majd meghalt, hagyott magából egy darabot. Egy nagyon fontos darabot, amiért Auburn átutazott a fél országon és két állást vállalt. A fia kedvéért utazott ide, miatta dolgozik, szigeteli el magát és él minta életet, míg nem találkozik Owennel. Mivel a gyerek gyámja a meghalt fiú anyósa, ő tart kézben mindent, ő felel a lakhatásért, a halott szerelmének testvérével együtt. Hiába rendőr, a modora és viselkedése eléggé taszító.
Owen titka a baleset és az apja. Az apja aki iszik, de jó nevű ügyvéd, és nem engedhetik meg, hogy kiteregessék a szennyest, elvonóra menjen, így Owen viseli helyette a következményeket.

Alapvetően az én nagy problémám ezzel a történettel a sok szenvedés. Már halállal kezdődik, utána Auburn kínlódik a mostohájával. E mellé még kap egy utálatos sógort és mikor végre belépne az életébe a szerelem, eltiltják tőle. Mi az hogy úgy írta alá a papírokat, hogy nem beszélték át mással, szülővel, ügyvéddel? Még akkor is ha tinédzser. Ennyire nem lehet valaki értetlen. Tudom én, hogy ez benne a bonyodalom, de néha a falat kapartam a szerencsétlenségétől, és agyoncsaptam volna a mostohát egy péklapáttal.

Owen meg a tipikus hapsi, aki mindent magára vállal, tűr, nyel, nem szól semmit. Az is csak a végén bukott ki belőle, miért közeledik Auburnhöz, miért fest, mi az oka, pedig eléggé egyértelmű volt már a regény felénél.
Owen festménye Auburnről, a sorozat fotója, készítette Danny O’Connor

Valahogy nem volt az igazi. Szerettem benne a festmények jelentését, a végén megtudjuk, hogy honnan jön a vallomások gondolata. Hogy a bedobott vallomások más elméjének kreatív újragondolása milyen jó és hasznos lehet, erre Owen galériája nagyon jó ötlet. A mellett, hogy az ember egy kicsit megszabadítja a lelkét a súlyos gondoktól, ingyenes ötletforrás a festményekhez. Szép az is, hogy Adamből maradt valami Auburn számára. Alapvetően most a miatt olvastam el gyorsan, mert láttam, hogy készült belőle sorozat, de nem volt átütő a siker a könyvnél.
Remélem, a sorozat esetében máshogy lesz.

A megtört családfő és alkoholista apa, a fiú, aki mindent magára vállal, hogy másnak jobb legyen, és persze a zsaroló nagymama és bátyj. Már ott az elején én össze vissza kaszaboltam volna őket, amiért ilyenek. Kevés olyan pontot találtam most benne, ami repített volna, ehhez túl sötét, nyomott volt a körítés. Ez az első olyan Hoover könyv, ami most valahogy nem ragadott magával, vagy nem adott valamilyen pluszt. Túl sok volt nekem benne a bonyodalom, a szenvedés.


Nem bántam meg - nem volt annyira egyedi, de jól szórakoztam 💃

Fülszöveg:
Mi ​mindent érdemes kockára tenni a szerelemért?
Auburn Reed huszonegy éves korára már mindent elveszített, ami valaha fontos volt neki. A lány azért küzd, hogy újra felépítse romba dőlt életét, így csakis kitűzött céljaira összpontosít, és nem engedheti meg magának a hibákat. De amikor munkát keresve belép egy dallasi műterembe, váratlanul éri az erős vonzalom, ami elfogja az ott dolgozó titokzatos művész, Owen Gentry iránt.
Most az egyszer Auburn mer kockáztatni, és a szívére hallgat, ám hamarosan felfedezi, hogy Owen súlyos titkot rejteget. Múltjának árnya tönkretehet mindent, ami fontos Auburn számára, és a lány egyedül úgy teheti sínre az életét, ha kizárja belőle a fiút.
Ahhoz, hogy megmentse a kapcsolatukat, Owennek nincs más dolga, csak vallomást tenni. Ám ebben az esetben a vallomás sokkal ártalmasabb lehet, mint maga a bűn.
A csodálatos és kivételes stílusú Colleen Hoover egy újabb mélyen megható történetet mesél arról, hogy az igaz szerelem és a család olyan köteléket jelent, amit semmi sem szakíthat el.

A könyv adatlapja: 
Kiadója: Könyvmolyképző
Kiadási év: 2017
Oldalszám: 344. old.
Műfaja: new adult
Fordította: Komáromy Zsófia
Iluusztrációk (a végén): Danny O’Connor
Folytatásos: a Goodreads szerint nem
Angol címe: Confess


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése