2015. január 26., hétfő

2/50 22-es pont: Egy könyv, ami kikészít: Leiner Laura : Akkor szakítsunk

A könyves kihívásos listáról a második amit olvastam:

2. elolvasott 22: Egy könyv, ami kikészít: Leiner Laura : Akkor szakítsunk


A könyv adatai: 
Kiadója: Gabo
Magyar kiadás: 2014
Oldalszám: 336. old. 


Változott a listám, szerettem volna elolvasni egy könyvet az újak közül is Laurától, és ebbe éppen január elején kezdtem bele rendesen. Kíváncsi voltam mennyire eltérő a Szent Johanna Gimitől a többi könyve, de a Bábel és a Késtél témái kevésbé fogtak meg, így mivel karácsony volt és persze szilveszter, ezt választottam mert még alkalomhoz is illő volt.

Mit ne mondjak, nem változott sokat a stílusa. Még mindig rengeteg szlenget használ, és egy -egy karakter végtelenül bugyuta és hihetetlen, többek között ettől fogtam a fejem és már nevettem sírva a végén, annyira szerencsétlen volt egy-egy szituáció, de el tudtam vonatkoztatni.

Norbi és Lia két éve járnak, és karácsony napján szakítanak. Aztán jön a szilveszter este, ahol kiderül, hogy mindketten egy buliba akarnak menni, és Lia Bátyja Szilkó =Szilveszter (igen, ilyen hülye nevekkel van tele, mostanában ez Laura szokása) viszi őket autóval, innen jönnek a bonyodalmak. Hihetetlenül szerencsétlenek egész este, a könyvet viszont egy kicsit feldobja a rengeteg párbeszéd és régi visszaemlékezés, személy szerint nekem ezek tetszettek még legjobban. Ilyenek főleg Lia éa Norbi beszélgetései a kocsiban.

Ez a könyv nem feltétlen lesz a világirodalom csúcsa, de tiniknek egy pár estét mindenképpen megérdemel. Benne van az összetörtek szívfájdalma, a készülődés, a bosszú, a féltékenység egész este. Mindeközben vicces nézni, ahogy az ember már előre sejti a véget (ami persze be is igazolódik) és tulajdonképpen azon nevet, hogy a szakítás oka ki sem derül egészen a könyv közepe, végéig, ami már annyira bosszantó és zavarba ejtő, hogy ők sem tudják igazán, min is vesztek össze. Mert hogy nem is összeveszésről beszélünk, csak félre kommunikáltak, nem beszélték meg, és egyeztették a dolgot. Alapvető fő tulajdonság, hogy Lia nagyon makacs, Norbi pedig nem hagyja magát, és nem adja lejjebb, de a maguk módján mind a ketten érintettek még a dologban.

A legnagyobb fordulat az mindenképpen a másik párral esik meg, és vicces mi történik velük ezután. Érdekes, hogy miközben lényegében mindenhol járnak szilveszter este (főtér, két házibuli, városi szálloda, parkolóház és benzinkút!) megtörténhetne/történhetett ez akár bárki mással is, pont ettől olvasható még. 

A best of karakter mindenképpen Ákos, imádtam, hogy milyen szerencsétlen, és bugyuta, Laura minden könyvében van egy ilyen eszement figura, de mint a tapasztalat mutatja, ezeket szeretjük a legjobban.

Összefoglalva:
Nem csalódtam, két estés kis könnyed kikapcsolódás, Laura stílusban. A tiniknek ajánlom, még úgy is, hogy nem feltétlen ez a legirodalmibb könyv, de érdemes elgondolkozni rajta, pl végzős középiskolásoknak. Mind a történteken, mind a párbeszédeken, hogy magukra ismernek-e, mert ha igen, az baj. A fenti kategóriába az olvasás után került be! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése