2015. április 9., csütörtök

Filmajánló: Beavatott 2. - Insurgent - Lázadó

Színes, magyarul beszélő, amerikai kalandfilm, 119 perc, 2015
Rendező: Robert Schwentke
forgatókönyvíró: Brian Duffield, Akiva Goldsman
operatőr: Florian Ballhaus
zene: Joseph Trapanese
producer: Lucy Fisher
vágó: Stuart Levy, Nancy Richardson
S
zereplő(k):
Shailene Woodley (Beatrice 'Tris' Prior)
Ansel Elgort (Caleb)
Theo James (Four)
Kate Winslet (Jeanine)
Miles Teller (Peter)
Naomi Watts (Evelyn)
Jai Courtney (Eric)
Zoë Kravitz (Christina)
(Port.hu)

Gondolataim a filmről: 
Mindenképpen érdemes elmondani, hogy a film előtt nem olvastam végig a könyvet. Akartam, be is volt ütemezve, de nem értem csak a feléig, így végre egyszer úgy ültem be a moziba, hogy nem tudtam mi lesz a film vége, és meg kell mondjam, nagyon izgalmas volt. Rendesen belesüppedtem a székbe, még meg is lepődtem a kis csel előtt, hogy akkor most mi lesz Trissel.

De menjünk szépen sorjában, és kezdjük az elején:

A nagyon tetszett a filmben, hogy szépen követik a cselekményt, még ha nem is mindig kiskutya hűséggel, ugyan azokat a mondatokat mondva, de jártak a Barátságosaknál, és jártak a csoport nélkülieknél,(ahol jött számomra az első meglepetés) és az őszintéknél is (kb. a szérumig olvastam.) Nagyon tetszik, ahogy a ruhákat elkészítették, hogy tényleg kifejezi a csoportok jellemzőit, a barátságosaknál a földszínek, sárgák, barnák, zöldek, az őszintéknél pedig csak az elegáns fekete-fehér, mert számukra csak ez létezik, vagy igazat mondanak, vagy hazudnak, de nekik azt nem szabad. Közben kicsit néhol az elején olyan roadmovie érzésem volt, mentek, mentek, összeszedték az infót, majd menekültek megint tovább.


Majd jönnek a látomásos részek, hogy ugye megtudjuk mit rejt Jeanine vágya. Mit ne mondjak, erről hallottam legtöbbet a film előtt, de számomra nem volt olyan katasztrófa. Sokan kihangsúlyozták, hogy milyen hosszúak és számítógép - effektesek a jelenetek, ami igaz is, néha én is éreztem, hogy pár perccel rövidebb és kevesebb akció is elég lett volna, és ráadásul 3d-ben néztük meg, ami hát azon kívül, hogy bár szilánk arrébb repült, és néhol a térben előrébb álltak, nem sok mindent tartogatott. Én annyi előnnyel indultam, hogy nem olvastam a könyvben ez milyen szinten, mennyire részletesen van leírva, így nem tudtam összehasonlítani, de majd olvasás után megteszem.

Mindenesetre látványos volt, és legalább megértettem miért erre a szétrepülős "álom beli" dologra van kihangsúlyozva a trailer, a plakát, és a karakterplakátok jellege. Addig nem értettem, hogy kerül ez a kép, sőt akik olvasták, még azoknak sem tűnt fel a dolog. Viszont ettől függetlenül nagyon tetszik a legfelső plakát, jól ki lett találva, még ha nem is egyedi, de legalább nem annyira tipikus YA film plakát. 

Pár szóban a karakterekről: 
Tris a film alatt végig önmarcangol, bűntudata van a szülei, és Will miatt, e miatt titkolózik, bezárkózik, menekül, és a végén a szimulációk alatt kemény megküzd saját magával és a belső démonaival is. Négyes sajnos csak asszisztál, kevesebb szerep jut neki, inkább csak lelki támasz és segítő, egyetlen érdekes momentum, amikor az megjelenik a Csoport nélküliek vezetőjeként egy halottnak hitt rokon, azt nagyon tetszett.
Viszont akikre nem számítottam Caleb és Peter pálfordulása. Mind a ketten nagy meglepetést okoztak, annak köszönhetően, hogy nem olvastam el előre a könyveket. Érdekes volt, hogy ki melyik irányba mozdult el, és még mindig nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ott is maradnak. Mivel még nem olvastam el a Hűségest sem, ez is nagy titok.


Amit talán sajnálok, hogy a filmzene fel sem tűnt. Máskor már előre hallgatom, figyelem, és ha olyan üt a film közben is, de most egy hang sem maradt meg. Vagy csak annyira jó volt, hogy fel sem tűnt, és beleolvadt a képekbe, vagy fordítva, de sajnálatomra egyáltalán nem volt emlékezetes. Belehallgattam most a posztírás közben, de sajnos így sem lett sokkal jobb, a végén mikor szabadulnak, akkor van nagyobb lélegzetvételű, de sajnos nem maradandó. 

Elgondolkoztam rajta, hogy most a vámpíros filmek-könyvek után ez az új trend az általam csak "megfigyelős" utópiáknak elnevezett stílus. Elég sok ilyet láttam, látunk mostanában, és jobban belegondolva mind erre épül valamilyen szinten( Éhezők viadala, Siló, Beavatott sorozat, Útvesztő...stb.) Bezárjuk őket valahova, küzdjenek, törjenek ki, lázadjanak, de nem baj, mert ez mind csak megfigyelés, kísérlet. Úgy tűnik most ennek van trendje.

Összességében: 
Ajánlom azoknak, akik olvasták, mert azért látványos, és azoknak, akik nem mert érdekes elmerengeni rajta, és végigizgulni velük mi lesz. Mivel ezt kaptam a negyedik évfordulónkra, így még szebb élmény marad. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése