2017. február 11., szombat

A Gyűrű Szövetségének tagjai egymást interjúztatták (1. rész)

Ez a cikk az Empireonline.com-on jelent meg, a Gyűrű Szövetségének 15. évfordulójára. A 9 színész 9 kérdést tett fel egymásnak, a válaszok pedig nagyon nosztalgikusak, néhol kacagtatóak, néhol újdonságokat tudunk meg, vagy kiderül, kivel mi történt ez idő alatt. Lefordítom, nagyjából (bár igyekszem szó szerint), hogy angolul nem tudók is élvezhessék. Az első részben Frodó, Gandalf és Samu kérdései és válaszai jönnek.


 Elijah Wood (Frodó)

Tőle kérdezett John-Rhys Davies (Gimli)


1. Min lepődtél meg legjobban a Gyűrűk Ura forgatásán?
Hogy milyen intimnek lehet érezni, egy ilyen nagy produkciót. Nem volt semmilyen élményem, amivel összehasonlíthattam volna, de a minőség, itt nagyon fontos és különleges volt. Mindannyian valami olyanba fogtunk, amit még soha nem csináltunk ez előtt, hogy ilyen közegben éljünk Új-Zélandon, mintha otthon lennénk a világ legnagyobb független filmjében. Ez a családias érzés kialakított egy olyan munkafolyamatot, ami igazán hihetetlen.

2. Kinyitott ez új ajtókat számodra?
A részének lenni megnyitott pár új színészi lehetőséget. Sokkal mélyebben hatott rám személyi fejlődés terén az élmény, hogy először éltem külföldön, és ennek a következménye az életem minden terén.

3. Volt bármilyen kára, hogy benne voltál?
Nem hinném. Pontosan emlékszem az érzésre, hogy mennyire nem akartam a filmekkel járó sikert, de nem éreztem magam bezárva (Ez valami szleng a begubózásra). Tudtam, hogy dolgoznom kell tovább, és megméretni magam.

4. Mi iránt érdeklődsz mostanában?
DJ-skedem hobbyból, ami nagy élvezet és új benyomás. Mindig nyitni akartam egy bárt,és talán egy éttermet, ahol a creatív design és egy jó séf társításával nagyszerű hely jöhetne létre. És nyitnék egy CD boltot, amit akkor akartam, amikor tinédzser voltam. Természetesen nincs hiány a dolgokból, ha álmodhatunk.

5. Milyen  autót vezetsz?
Egy 1984-es Mercedes Diesel Wagont-t. Régóta a kedvenc autóm, és múlt évben végre találtam egyet kiváló és jól karban tartott állapotban.

6. Azt hallottam, van egy új Tv sorozatod. Miről szól?
A neve Dirk Gently’s Holistic Detective Agency és egy Douglas Adams könyvsorozaton alapul. Nehéz összefoglalni, de alapvetően vad, vicces, őrölt detektív show egy esettel, ami lassan felfedi magát, ahogy haladunk. Dirk Gently, egy olyan detektív, aki jobban bízik a benyomásaiban és a véletlen egybeesésekben, mint a nyomokban és a logikus információkban, amik őrült cselekedetekhez vezetnek. Még soha nem láttam ehhez foghatót, és kíváncsi vagyok, hogy az emberek hogyan értékelik majd.

7. Látsz valakit?
Igen, uram.

8. Mit mondanál a fiataloknak, akik színészek akarnak lenni?
Azt mondanám, az integritás a legfontosabb, hogy szeresse a szakmát, semmi más oka ne legyen a belevetett időnek a szerelmen és a szenvedélyen kívül. És azt is, hogy kemény munkával és kitartással és a munkán kívül növekvő élettapasztalatokkal lehet valaki egyre jobb színész. Munka a barátokkal, és a hasonlóan gondolkodó emberekkel. Ne várd, hogy a lehetőségek hozzád jöjjenek. Hozd létre a sajátjaid!

9. Hol látod magad 15 év múlva?
Még mindig filmeket csinálok, és remélhetőleg rendezem is őket. És azt képzelem, még mindig beszélni fogok ezekről a filmekről. A szeretetről Új-Zéland iránt, a stáb és a színészek közelségéről, a hozzáértésükről  a különböző területeken az új utakon, amit kitapostak, és így tovább. Ezek a filmek és a készítésük tették őket igazán összekapcsolhatóvá számomra oly sok élménnyel, emlékkel és élettel, amiért soha nem fáradok bele, hogy beszéljek róla.



Ian McKellen (Gandalf)

Tőle kérdezett Elijah Wood (Frodó)

1. Majdnem 20 éve, hogy először találkoztunk Új-Zélandon. Mik az emlékeid azokról az első hónapokról?
Én az a fajta optimista vagyok, aki elfelejti a negatívumokat és csak a pozitív dolgokra emlékszik. Felfedezni Új -Zéland kultúráját és tájait maga az öröm, és a családias hangulatra, amit Peter Jackson és Fran Walsh táplált a színészek és közreműködők felé, mint felénk is, messze a barátoktól és az otthontól.

2. Melyik volt a kedvenc helyed az országban, amit szabadidődben meglátogattál?
Milford Sound  kétség kívül, a csípős, röpködő rovarok ellenére. A Coromandel tengerpart az Északi szigeten, ahol forró vízben fürödhetsz a parton és bámulhatsz a Déli szigetre, zölden és csillogón.

3. Mennyi ideig tartott, hogy felgyógyulj a szövegpróbák állandó támadásából?
Fárasztó volt, nem igaz? Nekem alapvető volt, mint színházi színésznek, aki a karrierjét azzal tölti, hogy tiszteli a szöveget, csiszolja és változatlanul hagyja, mielőtt a produkció elkezdődik. Mindig harcra készen álltunk, és mindig volt nálam egy puhakötéses Gyűrűk Ura példány a köpenyemben segítség gyanánt.

4. Mit éreztél egyedülállónak a projektben?
Valódi izgalom - és rendkívül szokatlan - volt azt tudni, hogy Tolkien fanok milliói akarják, hogy a film elkészüljön. Mikor visszatértünk, hogy befejezzük a filmeket az első bemutatása után, már nem volt meg a szokásos aggodalom, hogy az erőfeszítéseink hiába valóak lennének.

5. Azóta, hogy először meglátogattam Zsáklakot, mióta áthelyezték Peter otthonába, felfedeztem egy levelet, amit Gandalf írt Frodónak a kandallónál ülve. Nem tudod, megkapta Frodó válaszát?
Nem emlékszem, hogy Gandalf említette legutoljára mikor beszéltünk. Talán simán csak elfelejtette - még a mágusok sem tökéletesek.

6. Mindennek a végén, soha nem felejtem el, hogy hazamentem és milyen bizarrnak találtam az életbe való beilleszkedést. Neked milyen volt?
Számomra egy kicsit különböző, mert én gyakran csináltam sokáig tartó munkákat messze otthontól. De, amint kiderült, visszatérhettem a 3 Hobbit filmre - és micsoda öröm volt, hogy te is, még ha csak kis ideig is.

7. Nem gyakran beszélünk arról, hogy a párbeszédek minden sorát újravettük az ADR-ben az egész trilógiánál. Bár ijesztő, emlékszem rá, hogy ez milyen kreatív folyamat. Számodra milyen volt?
Az ADR vicces. Technikai kihívás, hogy valamit feljavítunk azzal, hogy felolvassuk. Eszedbe jutott, hogy Középföldén majd mindenki parókát viselt, vagy valamilyen prostetikus kiegészítőt. Lábak és fülek neked, orr nekem.

8. Mit tartottál meg a Gandalfos időkből?
Örök hála, amiért része lehettem minden idők legnagyobb filmes kalandjának. Glamdringot (a kardja) a ruhafogason tartom, a hegyes kalapot az alagsorban, gyakran viselem, ha fiatalokat látogatok meg. A Gandalfos dolgok egy bár mögött lógnak a The Grapes nevű kocsmában Kelet Londonban. Ne mond el Peternek, de Zsáklak kulcsa otthon lóg nálam a falon. :-D

9. Mennyire különböztek a Hobbitos élményeid a Gyűrűk Urástól? Oh, és utólag is nagyon sajnálom a hangos zenét, amit gyakran hallottál a Hobbit forgatása alatt a közös sminkes lakókocsinkban. (És hiányollak és szeretlek.)
Annyi öreg barát volt a kamera mögött, de hiányoltam a régi színész csapatot. Ne feledd, milyen öröm volt Martin Freemannal és a törpökkel dolgozni. Örültem, hogy megszabadultam a fehér Gandalf botjától. A Szürke volt a kedvencem. Nem emlékszel, hogy mikor az én köröm volt lejátszani egy számot, csöndet kértem inkább helyette? Most már nosztalgiázva emlékszem azokra a korai reggelekre a sminkes kocsiban, hat nap egy héten, évszakról, évszakra.



Sean Astin (Samu)

Tőle kérdezett Ian McKellen (Gandalf)

1. Színész családból jössz, volt valaha bármilyen elképzelésed, hogy mást csinálsz?
14 évesen eldöntöttem 3 szerény célt és ezeket ismételgettem mindenkinek. Világklasszis filmkészítő akartam lenni, és egy multimilliomos szórakoztató cég vezérigazgatója, és az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Be kellett érnem egy utazó színésszel. Ilyen az élet.  

2. Anélkül, hogy ellenőriznéd a honlapod, mennyi díjat nyertél már? 
Nem olyan sokat, mint amennyiről az anyám azt gondolta meg kellett volna. Talán 10? A legbüszkébb a Sag Együttes Díjra vagyok, amit együtt kaptunk a Király visszatér-ért. Ez két, látszólag ellentmondásnak tűnő dolog miatt jelentős: az első mert édesanyám volt az elnöke a Screen Actors' Guild-nak (SAG), és a második a mi epikus millió-dolláros trilógiánk egy nem-egyesült, és nem SAG-os project volt. Igazából szeretem azt a szobrot. Elég nehéz- elmondhatom hogy az emberek értékelése megegyezik az én önértékelésemmel. Persze, ez csak egy jelölés, de hogy az Akadémia mégis elismerte a rövid filmem a Kangaroo Court-ot, ez hátborzongató. Édesapámat Oscarra jelölték ugyan ebben a kategóriában három évtizeddel ezelőtt.

3. Hogy halad az Édesanyád Emlékéért indított alapítvány?
Lassan. Köszönöm, hogy kérdezed. Összegyűjtöttünk 46, 000 dollárt, a cél 1/5-ét. Ez a szeretet nagylelkű és gyönyörű kimutatása. Ebben a pillanatban egy 5 km -es sétát/futást tervezünk Coeur d’Alene-ben, Idahoban, ami az otthona volt 30 évig. Azt hiszem ez igazán klassz megemlékezés lesz rá, ráadásul, egy adománygyűjtő motor (gépezet talán jobb.) Beszéltünk már a Bank of America-ával, mint lehetséges szponzorral. Van néhány orvos-egészségügyi egyesület ami kifejezte a lelkesedését, hogy segítse a Patty Duke Mentális Egészség Projectet néhány külön programban. Kérlek, továbbra is kövessétek az eseményeket!

4. Utána néztél bármikor, hogy Samu (Samwise) hogyan kapta a nevét?
Mint egy fél-bölcs vagy egy egyszerű személy, olyan mint Samu, nem éreztem különösebben, hogy tudnom kellene.

5. Hol tartod a kardot, amit a Gyűrűk Ura forgatásának végén kaptál?
Azt hiszem, a garázsban van, vagy talán a szekrényben, vagy a kamrában egy halom fan rajzzal, amit az évek alatt kaptam. Úgy gondolom te már megkaptad a hivatalos búcsúdat Petertől és mindenkitől, de én szörnyen sírtam az én elbocsátásomkor. Emlékszem, ahogy megjelentem a kosztümömben, beleértve Samu teljes hátizsákját (fazekak, serpenyők, kolbászok, tünde kötél, lembas kenyér, a sós dobozka) és a kardot. De a legmeghatóbb trófea az a pici ruha, amit a lányom Ali viselt Eleanorként a Király visszatér utolsó perceiben.

6. Fogsz valaha Új-Zélandon maratont futni?
Lehetséges, tudtad, hogy sikeresen teljesítettem a Ironman triatlon a Hawaii Kona városban múlt októberben? Az Ironman meghívott hogy vegyek részt az Új-Zélandi triatlonon a Végzet hegye árnyékában (Ruapehu vulkán) az Északi Sziget közepén. Komolyan számolok vele 2018 márciusára.

7. Szeretnél egy körbevezetést a megmaradt Hobbitfalván?
Nem. Nem bánnám ha építenének egy hobbit hotelt oda.

8. Szereztél azóta másik tetoválást?
Még nem. De eljátszom az ötlettel, hogy egy  nap lesz egy tetkóm a futós jótékonyságaim  #Run3rd's hármas színes logójával. Azért hármas, mert először magamért futottam, másodszor a feleségemért, harmadszor pedig bárkiért, akinek a versenyt szentelem.

9. Átadnád a szeretetem a családnak?
Nem adhatok nekik valamit, amit sosem veszítenek el. Rendkívüli benyomást tettél Alire, nagyobbat, mint valaha gondolnád. Most drámát tanul a Harvardon és beszámolót ír az egyik Shakespeare
darabodról a mesterkurzusra (hála a Youtubenak). Oké, átadom az üdvözleted. De ez csak úgy udvarias, ha te pedig elfogadod a miénket viszonzásképpen. :-D


Folytatása következik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése