2017. május 11., csütörtök

Spirit Bliss: Reményfosztottak (A Szem 1.)

"A Szem: Egy illegalitásba vonult csoport, mely a bűnözők megállítására és az ártatlanok védelmezésére tette fel az életét."


Spirit előző könyveiről a véleményeimet itt olvashatjátok.

A beszámoló SPOILERES lehet a történetre nézve!




Gondolataim a könyvről:
A május 1.-jei hétvégén valami ütősebbre vágytam a Tajtékos napok után. Mivel csak most dedikáltattam és kaparintottam meg én is Spirit könyvét, végre a hétvégén belevetettem magam, és nem is hiába, két este alatt beszippantott.

De lássuk a sztorit. Ana egy titkos, törvényen kívüli szervezet, a Szem tagja. Nem vonatkoznak rájuk a szabályok és az előírások, de mindenek előtt tartják az emberek biztonságát és épségét. Nincs papírmunka, nincs adminisztráció. Csak kutatás, nyomozás, és a gonosz csendes eltüntetése. A Szem tagjai mind egytől egyig olyan háttérrel jönnek, hogy megértik a szervezet céljait, értékeit. Ám, aki belép a szervezetbe, eladja a lelkét. Eltűnik a nyilvánosság számára, ott kell hagynia előző életét, és a családját is (ha van).

Egy este Ana miután tette a dolgát, megmenti a rendőr Ryland életét, hogy lerójon egy régebbi tartozást, de innen olyan kalandok veszik kezdetét, amiket egyikük sem remélt volna....

A Szem logója, amit mindenhova felrajzolnak.

Imádom, hogy sok szálon fut a történet, Spirit mindig pörgős sztorikat (krimiket) tud írni. A Szem titkos vezetőjét, akiről alig tudunk valamit. Ryland és Ana kerettörténetét. Minden fejezet elején kapunk egy pár régi emléket Ana életéből, így könnyen kiderül miért állt be a Szemhez. Mivel több szempontú, Ryland hátteréből is kapunk infót az apjáról, és hogy milyen kérdések merülnek fel egy mai rendőrben.

Megéri ezt a szélmalomharcot csinálni, ha a törvény és a pénz mindig megállítja az ember kezét? A gazdagok kifizetik a váltságdíjat, a szegényeknek pedig nincs kiút, mert nincs hivatalos segítség. Erre megoldás a Szem, még ha törvényen kívül is dolgoznak. Szeretem, hogy Spirit sokszor nyúl aktuális társadalmi kérdésekhez, morális problémákhoz. Mert mi ez, ha nem a mai világ, ha jól körbenézünk? És ki tudja, talán köztünk is van egy szervezet, aki csendben takarít, és senki nem tud róluk. Néha jó lenne, ha ez a képregényes, szuperhősös vonal nem csak a filmekben, hanem talán az életben is létre jönne egy kicsit (még ha néha meg is kell szegni a szabályokat).


Maga a szerelmi szál, amivel nekem egy kicsit bajom volt. Értem én, hogy megmenti az életét, és szép lány, és szerelem első látásra, de azért én nem bíznék meg benne rögtön vakon, ez az egy része kicsit filmszerű volt. Olyan, mintha szegény Ryland valamilyen fordított Stockholm szindrómában szenvedne. Nem áldozat, de beleszeret a megmentőjébe, aki ellen dolgozik (mert hogy ő zsaru és a másik oldalon van.)


 Ugye közben több ügyben is nyomoznak, és az egyik egy túszul ejtett lány megmentése, ami kemény harc az idővel is. A vége pedig hozta a szokott formát. Elég sokáig nem derült ki, ki a főgonosz, csak amikor Ana is megvilágosodott, trükkös a karakter betegsége. Szeretem a Spirit féle csavarokat, és bár talán még nem olyan profi, mint Rowling csavarjai (amit szinte az utolsó oldalig titkol), de Spirit is nagyon jó úton jár. :-D
És most viszonylatilag elég jó a vége, nincs akkora arcul csapó függővég, mint általában, elég kerek ez a rész, de bőven meghagyja a kiskapukat a folytatásnak.


Újraolvasós - tetszett, és valószínűleg fogom még olvasni 👈

A könyv adatlapja:
Kiadója: Könyvmolyképző
Kiadási év: 2016
Oldalszám: 296. old.
Műfaja: YA krimi
Illusztrálta: Benina
Sorozatcím: A Szem (1.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése