2010. október 12., kedd

Harcsa Veronika varázslat - Duóban

Az egész úgy kezdődött, hogy a barátnőmnek riportot kellett készítenie egy Szegeden fellépő együttessel... vagy valakivel. Neki Harcsa Veronikát ajánlották Bori helyett, így mi mint szárnysegédek, és jó szobatársak oda mentünk vele meghallgatni a koncertet.

Én semmit nem tudtam róluk... Majd kiderül alapon belecsöppentem a tutiba. Kiderült, hogy egy kispincei kávéház tere nem alkalmas több száz ember befogadására, de ez nem zavarta azokat, akik meg akarták hallgatni. Mi, mivel az interjú miatt korábban érkeztünk, még éppen találtunk helyet, az utánunk érkezők vagy álltak, vagy a kicsi ablakokon füleltek befelé, kicsit zajosabban.



Mint a koncert előtt megtudtam, ők eredetileg kvartettben szoktak fellépni, ámbár most csak ketten voltak, Blahó Attila zongoristával. Első pillantásra nem néztem volna ki a szőke, északi szépségnek tűnő kis leányból, hogy ilyen csodás hangok jönnek ki a torkán.

A jazz lány dallamaira a terem elcsöndesedett, a halk részeknél még a kávéfőzőt is elhallgattatták . Énekelt angolul, franciául, és a legújabb, most készülő lemezükről is előadtak két dalt magyarul, két XX. századi költő versének feldolgozását.


A lágy, érzéki dallamoktól, a hangos égbe kiáltott dalokig minden stílus megtalálható volt. Volt, hogy percekig csak a mesebeli zongorakíséret hallatszott, és Vera úgy kapcsolódott be, hogy egybeolvadt a zenével. Lelket simogató zene, aki a komolyzenét és a jazzt szereti, kötelezően ajánlott.

Hallgassatok bele: Harcsa Veronika - Too early
Harcsa Veronika - After you're gone

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése