2013. október 24., csütörtök

Könyvsorozat ajánló: Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek Az angyal, A herceg, A hercegnő

Sok idő kellett hozzá, és bár nem pont most olvastam, most értek meg a gondolataim egy bejegyzésre. Mivel a három részt gyorsan egymás után olvastam el, (a harmadikat angolul), így most először (és talán nem utoljára) a könnyebbség kedvéért egyben értékelném a sorozatot, mert a véleményem itt mindhárom kötetre vonatkozik.
Lássuk csak: Az alaptörténet: Tessa nagynénje halála után Londonba utazik hajóval, elvileg bátyja hívására, ám a kikötőben egy furcsa és sötét testvérpár várja. Elfogják, majd arra kényszerítik, hogy kövesse a parancsaikat, így fény derül a titkára, miszerint alakot tud váltani. Aztán megmenti egy barna hajú kék szemű idegen, akit Willnek hívnak, és Árnyvadásznak nevezik….
És a többi már történelem.


Hogy én miért kezdtem bele?
Ez a sorozat a Végzet Ereklyéi 6 részes sorozat előzménye, itt találnak fel nagyon sok fegyvert, eszközt, és egyébként is még jobban elmélyedhetünk az Árnyvadászok kultúrájában.

Imádom a viktoriánus kort, és ez pont ott játszódik. Amikor még gázlámpák világítottak, az útra lottyantották az edényeket, amikor még lovaskocsikkal jártak a kesztyűs lányok, és gardedám kellett egy ismerkedéshez. Egy letűnt kor szép emlékei, szóval már csak ezért nagyon tetszett.

És akkor, hogy mit tetszett még:
- szerettem a karaktereket, mindegyik egy egyéniség volt, a maga fura módján.
- szeretem Cassie humorát, és ahogy ezt a szereplőknek adja.
- szerettem Jem-et és Will-t, az egyiket a zeneisége és az érzékenysége miatt, a másikat az olvasás és az érzékenysége miatt :-D Még ha jól palástolja is az első részben.
- hogy szokás szerint mindenki önfeláldozó, és mégis végtelenül megható bennük ez a tulajdonság.
- szerettem, hogy több szemszöges

- hogy a szálak bonyolultak, egymásra épülnek (a családnevek visszaköszönnek a Végzet ereklyéiben.)

- Mortmaint, az angyal láncot, és amivé a végén Tessa változott.
-szerettem Kamper Gergely fordítását, hihetetlen a különbség az angol és a magyar szöveg között, a fordítása néhol már művészet.
- kedvenceim Sophie és Gabriel voltak, szép a karakterfejlődésük, sok változáson mennek át.
- A borítók, és azok egysége. Nagyon szép a 3 főszereplő rajta, és rettentően örültem, hogy  sikerült megszerezni az eredetit a magyar kiadásokhoz is.

Itt jegyezném meg halkan, hogy a sorozat miatt rákattantam a steampunk dolgokra (fogaskerék és fém:-D ) egész sok rajz is született a regény hatására. A blogba tett rajzok az én munkáim illusztráció gyanánt.

És amiért kevésbé szerettem:
-          igen, rengeteg benne a Harry Potter áthallás, de engem még ez sem zavart annyira. Rowling is sokat merített, ahogy előtte is tette ezt sok más író.
Az nagyal medál, Tessa lánca. 

-          - Az viszont jobban zavart, hogy a második könyv egy kicsit átcsapott egy görög tragédiába, az emberek mind majd széthasadtak, hogy segítség és feláldozzák magukat egymásért. Ami valahol jó is, meg rossz is (főleg, ha ennyire sok már a végén.)

-          - Az epilógus rész kifejezetten HP. epilógus szagú, ott is elmesélik, milyen volt az életük a nagy kaland után, és egyébként jó is erről olvasni, meg az ember kíváncsi is rá, de egy kicsit azért mégse. Viszont még így is van rengeteg titok, hogy hogy lett Jemből az ami, összeházasodtak -e, merre vannak, kik a gyerekeik stb. 



 Összességében nagyon szerettem olvasni, Tessa nagyon különleges, akárcsak Magnus, szerintem majd ő is megérdemelne egy külön krónikát:-D Azt is szívesen olvasnám. Aztán lesz majd egy sorozat, ami a Végzet ereklyéi, és a Pokoli szerkezetek között játszódik, az itteni szereplők gyerekeivel. Nagyon várom, hogy mit hoz ki a háborúk korából Cassie. Az lesz talán a következő nagy fogás.

Aki még ennél is több érdekességet akar megtudni a sorozatokról, itt a hivatalos magyar honlapon nézelődhet, nagyon sokszor frissítenek, és sok hasznos infóra lehet találni a szerzőtől is:-D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése