2020. január 4., szombat

2019 - Év végi könyves összefoglaló

Kicsit megcsúszva bár, de törve nem, végre én is eljutottam, hogy egy kicsit átnézzem, összegezzem a tavalyi évet az olvasmányok és könyves élmények szempontjából. Lássuk.



Amikor rápillantunk a fenti táblázatra, egyértelműen látszik, hogy nem a tavalyi év volt az olvasmányok szempontjából a legjobb. Az egyetem után volt év, amikor 70 könyvet letudtam egy év alatt. Most valahogy ebben az évben nagyon sok volt a program, sok minden összejött és hosszabb könyveket is olvastam.

A 35 a befejezett könyvek száma,  kb. 50 könyv van a 2019-es listán, de sok az újraolvasás, amit nem jelöltem (pl. a Harry Potterek és a Szent Johannák) és többet nem fejeztem be. Ha 100 oldal után letettem, és nem kapott el a gépszíj, akkor volt, hogy elbúcsúztunk egymástól, és belekezdtem olyanba, ami jobban érdekelt. Bár szerettem volna többet olvasni, de sajnos bennünket is elkapott a Netflix és az HBO Go láz, én ennek tudom be a kevesebb könyvet. És tény, hogy ősszel a félévkezdéskor már sokkal fáradtabb vagyok esténként, nem minden nap vagy héten olvastam új könyvet.
Na meg egy elég izgalmas időszak kezdődött nyáron, ugyanis tervezzük az esküvőt a párommal, és elég sok feles energiát leköt ez is esténként. Brace myself, Wedding is coming!

- Az évet Sarah J. Maas Üvegtrónjának 7., záró részével kezdtem angolul. Imádtam a sorozat minden percét, a karaktereket, és azt, hogy mindezt angolul olvashatom a szuper különkiadásomban.
- Aztán elkezdtem a francia Christelle Dabos Tél jegyesei sorozatát. Imádtam azt is.
- Többet olvastam magyar szerzőktől.
- Olvastam végre Böszörményi Gyulától és megint olvastam Leiner Laurától.
-  Kaptam recenziós példányokat (pl. Benyák Zoltán: Az utolsó emberig)
- Megismerhettem Tavi Kata könyveit és őt magát is ősszel.



- Végül pedig Budapesten találkozhattam Leigh Bardugoval, mivel a Grisa könyveiből itt forgatják a sorozatot. Pár pillanatra láttam, dedikáltattam vele és még a színészek is megleptek bennünket (Ben Barns örök élmény marad.)


Amiért talán egy kicsit kevesebb energia maradt a saját olvasmányokra, hogy a saját könyvtári olvasóklub mellett (Betűevők, amit az egyetemi könyvtár szervez) egy könyvtáros kolléganővel általános iskolásoknak is tartunk havonta Harry Potter olvasóklubot.

Egy találkozó nagyjából egy könyvet fed le, és a mellett, hogy átbeszéljük a cselekményt, kreatív feladatokat is kapnak, és online játszunk is velük. Ezek miatt ősszel újraolvastam, néztem a filmeket és a könyveket, megint egy kicsit elmerülve a tinikoromban és a sztorikban. Jó a gyerekekkel beszélgetni, és örülök, hogy van egy fiatal korosztály, aki megint a kezébe veszi és újraolvassa a mi élményeinket. Félelmetes, hogy milyen pontosan emlékeznek részletekre a könyvekből és a filmekből. De már a mélyebb mondanivalóról is nagyon jót tudtunk velük beszélgetni a 3. rész kapcsán.



 Kicsit még a Moly alapján számolgattam, miből mennyit olvastam:

  • 14 könyvet olvastam magyar szerzőktől
  • az 50 -ból 16 volt fantasy vagy YA fantasy 
  • Befejeztem 4 könyvsorozatot
  • Vannak régi nagy kedvencek mint Leiner Laura, Sarah J. Maas, Robert Gailbraith=JKR, Szurovecz Kitti
  • De jöttek melléjük olyan új nevek, mint: Böszörményi Gyula, Tavi Kata, Christelle Dabos, Rácz-Stefén Tibor, Róbert Katalin. 
  • A magánkönyvtáram 15 könyvvel gyarapodott, de kb. a felét már kaptam, vagy ajándékba, vagy recenzióként. Nagyon tudatosan figyelek arra, hogy csak azt vegyem meg, amit elolvasás után nagyon fontosnak tartok. Majdnem minden újabb könyv a könyvtárból kölcsönzött és ha tetszik, utána megszerzem magamnak. Egy pár szerző kivétel, akinek a friss megjelenéseit megveszem. Vagy ha a folytatásokat várom. Most ilyen lesz 2020-ban biztosan On Saitól az Artúr, és Kleinheincz Csillától az Ezüstkéz. Meg persze az összes Tolkien és Sarah J. Maas. 
  • Dedikáltattam egy könyvet Grecsó Krisztiánnal (Arany Magdának, életem dedikálása :-D), Tavi Katával és Leigh Bardugoval 2 könyvet! 
  • 17 könyvajánlót írtam. Sajnos ez is kevesebb lett a tavalyinál. De volt két borító leleplezésem, és olyan posztok, ahol egy egész sorozatról írok. Lényegesen többet olvasok ennél, de sajnos nem mindig jutok el oda, hogy a poszt is elkészüljön. Nagyon meg kell harcolni az idővel értük. 
  • Végül az oldalszám: kb. 16575 , ami bár kevesebb az előző éveknél, szerintem azért mégsem olyan rossz. Van benne jó pár 500-600 oldalas fantasy és idegen nyelvű könyv is, erre azért büszke vagyok. 

Ha még kitartottatok a végéig, akkor már csak a jókívánságok, és az elköszönés maradt.Ebben az évben próbálok minden könyvről jobban beszámolni és még több megkezdett sorozatot befejezni. Itt és az insta oldalon is bármikor megtaláltok!


Kívánok magunknak a jövő évben is legalább ennyi jó könyvet, időt az olvasásra és az élmények megélésére! Jövőre, veletek ugyanitt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése