2010. április 24., szombat

Irish dance-Steps of the Celts avagy egy este Cegléden


Nem tudom magamban tartani!!!!
Ma este Cegléden voltam a barátokkal megnézni Catherine Gallegher ír táncshowját!( Steps of the Celts)
Fantasztikus. Ámulatba ejtő. Az ember leül a székre a színházban és kétszer hatvan perc csodát lát. Eleve imádom az ír zenét (különösen az ír hegedűt), de így csillogó, villogó ruhás emberekkel, akik olyan gyorsan kapkodják a lábukat, hogy beleszédülsz még a nézésébe is .....hát hihetetlen.

Az este során rengeteg csodaszép ruhát láttunk, mind a tánckaron, mind Gallegheren, és míg öltöztek, minket igazi ír zenével szórakoztattak. Mikor az első óra után szünetet hirdettek, nem hittük volna, hogy már ennyi idő eltelt. Elnéztem volna egész este.

A tánc mindig is egy nagyon hatásos, és energikus kifejezőeszköz, de itt a kemény és egyenes, kimért mozdulatok még erőteljesebbek voltak. Rengeteg apró dolgot ki tudtak fejezni, megeleveníteni csak a táncukkal. Sok mindent jelent meg előttem míg a táncukat néztem. Körbe-körbe szökdécselő lányok a mezőn (mint a tündérek vagy a manók) együtt mulatás, hivalkodás, egymással szemben álló csapatok, két p-árbajozó férfi, és egy királynő.

Minderre már csak ráadás volt, hogy Catherine az előadás végén dedikált, így én is megcsillogtatva "magas röptű angol tudásomat" -HI Catherine - kaptam tőle autogrammot.

Azt hiszem egy darabig, most az élmény hatása alatt leszek!
Ízelítőnek itt vagy egy -két rész az előadásból. Nem mostani, de a ruhák ugyan azok és a díszlet is ilyen volt nagyjából.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése