2011. június 3., péntek

Idézetek: kedvenc időszakunkról, a tanulásról (mert élethosszig tart)


A vizsgaidőszak végén miért is erről írok? Jó kérdés. Mert már elegem van belőle, és nem akarok többet tankönyvet látni egy darabig. De mivel nagyon sok okos ember beszélt már a tanulásról, úgy gondoltam ez most épp aktuális és ideillene egy kis gyűjtemény. Tessék, válogassatok kedvetekre.
Erre jöttem rá a negyedik vizsgaidőszak végén:

Minél többet tanul az ember, annál kevesebbet tud.

Antoine-Laurent de Lavoisier

A teli has nem tanul szívesen.

Anton Pavlovics Csehov


Az ember soha nem
tanul abból, amit mások mesélnek neki, mindent magunknak kell átélnünk.

Paulo Coelho

A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.

Albert Einstein

Az ember nem az által tanul meg élni, hogy mások életét hallgatja, hanem hogy a saját életét éli.

Alexander Sutherland Neill

Amikor az ember együtt él egy asszonnyal, mindennap tanul valamit. Eddig azt tanultam meg, hogy a hosszú haj egy szempillantás alatt eltömíti a zuhany lefolyóját; hogy nem ajánlatos az újságból kivágni semmit, amíg a lapot nem olvasta a feleséged, még ha az illető újság egy hetes is; hogy a kétszemélyes háztartásban én vagyok az egyetlen, aki háromszor hajlandó vagyok ugyanazt vacsorázni duzzogás nélkül; és hogy a fejhallgató arra való, hogy a házastársat megóvja a házastársa zenei túlzásától.

Audrey Niffenegger

Az ember sem tanul semmit tévedés nélkül. Életem során sohasem féltem attól, hogy tévedek.

Romain Rolland

Némely ember azért nem tanul meg soha semmit, mert mindent túl gyorsan megért.

Alexander Pope

Az élet nem abból áll, amit könyvekből tanul az ember.

Kate Morton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése