2014. december 17., szerda

Könyvajánló: Szurovecz Kitti: Fényemberek 3.

A könyvbemutató még novemberben volt, és akkor a bemutató utáni hétvégén már el is olvastam a könyvet, csak sajnos mindig időszűkében vagyok, így sokáig váratnak magukra a bejegyzések, viszont így volt ideje letisztulni is.



A könyv adatai: 
Kiadója: Könyvmolyképző
Magyar kiadás: 2014
Oldalszám: 334. old.
Illusztrálta: Benina

A tartalomról, fülszöveg:
Egy lány, aki azért született, hogy egyensúlyt teremtsen a Fény és a Sötétség világa között. Egy lány, aki azért létezik, hogy ne legyen több betegség, baleset, félelem és tragédia az emberek világában, mint amennyit az elbír. Jane Andrews, egy lány, aki mindezzel együtt épp olyan terveket sző, mint bármelyik huszonéves: hozzámenni élete szerelméhez, családot alapítani, boldogan élni.

Csakhogy úgy tűnik, mindez lehetetlen, mert a Teremtő és a Sors által adott küldetés ezúttal kifog a Fényemberek kolóniáján: a Sötétek korábbi ügyeskedéseinek nyomán egy kegyetlen, gyilkos faj jelenik meg New York-ban, amely azzal fenyeget, hogy elpusztítja a halandókat. A sáremberek, azaz az élőholtak kiirthatatlannak tűnnek – Jane és a Fényemberek feladata, hogy kiderítsék, mi az, ami végezhetne velük. Ezúttal a Sors, Astrid Úrnő segítsége nélkül maradnak…

Vajon sikerül megtalálniuk a megoldást a sáremberek elpusztítására? Képes-e összefogni a Fény és a Sötétség világa, azért, hogy a halandók megmenekülhessenek? Valóra válhat-e Jane álma, hogy egy nap ismét az átlagos, fiatal nők életét élhesse? A Fényemberek trilógia lezáró kötete minden eddiginél nagyobb izgalmakat tartogat, mire az utolsó oldalra érünk, feltárul az égi világnak, és a pokol bugyrainak minden titka.


Gondolataim: 
Bevallom, nagyon vártam ezt a könyvet, mert az első két rész érdekes, izgalmas, volt, és kíváncsi voltam Kitti mit kanyarít ki belőle a végén. Ezzel szemben viszont nagyon vegyesek voltak az érzéseim, mivel nem egészen azt kaptam amit vártam. 

A történet több szálon is fut, nagyon tetszett, hogy nem csak Jane hanem már Matt és Linette szemszöget is kapunk felváltva a könyvben folyamatosan. Érdekes volt a Linette szemszög, a maga izgágaságával, én ezeket vártam legjobban. 

Új és üde színfolt volt Adam a történetben, akit, mint tudni lehet, Kitti kisfiáról Ádámról mintázott, így beszéde, gyermeki elszólásai, aranyköpései hitelesek, kedvesek, viccesek és aranyosak egy-egy kis felüdülést jelentenek a cselekmények között. 

Ugyan ilyen üde színfolt volt Dobogókő leírása, megjelenítése is a könyvben. Szeretem, hogy mindig vannak a regényeiben magyar vonatkozások, még ha a történet szempontjából egy kicsit meredek is, hogy a nagy a Amerikából mindig ide keverednek valahogy a szereplők a helyzetek során Magyarországra. 

Viszont sajnos voltak benne mondatok, leírások, ahol már egyenesen bosszankodtam, vagy nem értettem, miért éppen úgy és oda tette őket Kitti. A végén sajnos a fordulat Mattel számomra elég egyértelmű volt, vagy legalábbis elképzelhetetlennek tartottam a fordulat előtti részeket. Akik résen vannak, azoknak már korábban kiderültek a jelek Roxi viselkedéséből. 

Így a harmadik könyv végén azt éreztem, hogy a történet kicsit megfáradt, és Kitti örül, hogy sikerült lezárnia, és elvarrni minden szálat ami begubózódott az előző könyvekben. 


Extrák:
A könyv ékessége, hogy a végét a Benina által elkészített karakterrajzok díszítik. Benina nem csak ír, hanem most már több éve készíti is az illusztrációkat, nem csak saját maga számára, hanem Kittinek és Spirit Bliss könyveibe is.Az egyik kedvencem a Leáról és Rómeóról, a két angyalról készült rajz. Minden jog Benináé!
A borítóról:
A három borító közül, ami a sorozathoz készült, szerintem ez a legszebb, ez sikerült a legjobban. Mindenképpen előnyük, hogy fehér alapon vannak, és nem a Vörös Pöttyösökre jellemző fekete háttéren van valami minta. Ettől egyedi, és szép is a megjelenésük. Szerettem benne a piros tollakat. A harmadiknál a füstös megjelenés szuper, bár kevéssé utal Jane szerepére. Viszont nagyon jól mutat a borítón!

Összességében, aki szerette a sorozatot, úgyis el fogja olvasni, és mindenképpen érdekes a lezárás szempontjából, de sajnos nálam most ez nem volt átütő sikerű. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése