2012. február 26., vasárnap

Karácsonyi kedvenc: mandula süti

Minden úgy kezdődött, hogy a családban senki nem akart az idén mandulás sütit sütni.
Így hát a kezembe vettem a hasam sorsát, és nekiálltam magam elkészíteni. Nem egy olcsó mulatság, mivel az anyagok  (sok dió és porcukor) nem a legolcsóbb, és pepecselni is kell vele, de a késztermék minden fáradtságot megér. Íme a recept. A végén pedig a késztermék. :-)

Mandula süti  (kb. 50 db)

Hozzávalók a tésztához:
45 dkg liszt
30 dkg vaj
22 dkg porcukor
15 dkg darált dió
2 ek. kakaó (holland, rendes)

A Krémhez:
20 dkg vaj
20 dkg porcukor
10 dkg darált dió
1 mandula aroma (müanyag flakon fél üveg, kicsi üveg, egy teljes)
1 cs. vaníliás cukor

1 dl tej
1 ek. liszt
1 tojássárgája ezt felfőzzük és a végén a krémhez adjuk.

Mikor összeállítottam a barna masszát, kis adagonként a dió formába tömködöm, fél cm szélesen, kis gödröt készítve az ujjammal.Egy tepsi olyan 200 c-fok on 10-15 percet sül, mikor már látjuk, hogy száraz.  Mikor minden héj kihűlt, kiskanállal minden félbe teszek a zöld krémből, és összeragasztom őket a párjukkal. Hideg helyen, kb. egy napot pihenve bepuhul, aznap még roppan a "héja".






11 megjegyzés:

  1. Ahogy nézegettem a képeket, én is annyira megkívántam......nekem is a kedvenceim közé tartozik.:) Lehet, hogy holnap meg is sütöm.

    VálaszTörlés
  2. Hajrá hajrá. Én imádom, azóta sütöttünk szilveszterre is, meg később januárban. Minden héten tudnék ilyet enni:-) Majd számolj be hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  3. Szia
    Ezt én is kipróbálom és megírom milyen lett :)
    Még lenne egy kérdésem nekem is van blogom és szeretném megkérdezni, hogy legyet a "véleményeket" oda rakni a cikkek végére na ez jól leírtam több blogon láttam de még nem jöttem rá.
    Köszönöm segítéged Évi

    VálaszTörlés
  4. Szia.

    Ha blogspotod van, ott az elrendezés főmenüben kell látnod a templatet, ott rámész középen a a Blogbejegyzés szerkesztésére, és kipipálod a megjegyzést. Ott egy csomó mást is tudsz még állítani, gyors véleményt is lehet beállítani. Bocsi, ha nem elég világos, ha valamit nem értesz, kérdezz nyugodtan.

    VálaszTörlés
  5. a krémet hogy kell elkészíteni?

    VálaszTörlés
  6. a krémet azt hogy készítem el?

    VálaszTörlés
  7. Szia, Névtelen,

    Nagyon egyszerű. Csak összekevered a vajat meg a porcukrot, addig amíg krémes nem lesz. Utána adod hozzá a diót, és a vaníliás cukrot. Megint elkevered. Miután teljesen kész, utána színezed a mandula aromával. Pár csepp elég, addig tedd hozzá, amíg el nem éri a kívánt zöld színt. (Én sötétebben szeretem).

    Szólj, ha nem világos.

    Üdv. Gabi

    VálaszTörlés
  8. nem, köszönöm így már minden világos. Már csak azt szeretném megkérdezni hogy hogy kell a formákba úgy beleigazítgatni a tésztát hogy a szélei ne legyenek vastagabbak és a közepébe szép mélyedés legyen a krémnek?

    VálaszTörlés
  9. Erre nagyon pontos receptem nincs, de én úgy szoktam, hogy kb 1,5 -2 cm kis golyókat csinálok (vagy ha úgy jobb, két babnyit), és a dió forma (nekünk fém van) közepébe teszek egy golyót. Onnan kezdem el nyomni a nagyujjammal, kifelé, belül így vékonyodik, kifelé meg nem lesz vastag. Addig igazgatom, míg kb. ugyan olyan vastag lesz.

    VálaszTörlés
  10. 1 dl tej
    1 ek. liszt
    1 tojássárgája ezt felfőzzük és a végén a krémhez adjuk

    akkor ezek mihez kellenek?

    VálaszTörlés
  11. Ez is a krémhez kell, összekevered a tejet és a lisztet egy kis lábosba, meg utána a tojássárga, kicsit felforralod együtt, és így adod a kész krémhez még a zöldítés előtt. Bocsánat, ez kimaradt. Ettől lesz krémesebb.

    VálaszTörlés