2018. január 17., szerda

Nicola Yoon: A nap is csillag

A Minden, mindenről készült beszámolómat itt olvashatod.


Gondolataim a könyvről:
Könnyed történetet kerestem egy szívszorító Rubin Pöttyös után. Mivel már olvastam a Minden, Mindent, és szorított a kölcsönzési határidő, na meg persze az előjegyzés, így a hétvégén sorra vettem ezt a könyvet is.

Csodaszép és színes a borítója, ezt mindenképpen a javára írhatjuk. Letisztult, de utal a párhuzamos világokra, és arra, hogy ha az Univerzum is úgy akarja, akkor minden egy felé ér össze.
De pár mondatban azért írok a történetről is.

Natasha utolsó napját tölti New Yorkban, mielőtt a családját kiutasítanák az államokból. Származását tekintve eredetileg jamaicai, az apukájuk és az ő színész karrierje miatt jöttek ide, de ez elszállt, mikor ittas vezetés után kiderült, hogy bevándorlók és nincsenek papírjaik.

Daniel egy kóreai gyökerekkel rendelkező szülők gyereke, egy életútján megbicsaklott bátyjal, és egy szülei szerint szebb orvosi pályát bejáró jövővel. Daniel egy meghallgatásra készül, miközben csak verseket szeretne írni a noteszébe.

Az események innentől beindulnak, rövid, pár oldalas (0,5-3-4 oldalig terjedő) fejezetek váltják egymást, hol Natasha, hol Daniel, de az ügyvéd, az apa, vagy épp a biztonsági őr szemszögéből is. Van itt fejezetecske időről és csillagrendszerekről, szerelemről és a sötét anyagról, és egy rakat véletlen egybeeséséről. Mi van akkor, ha mind párhuzamos univerzumokban élünk, de van egy olyan útirány, amikor minden klappol, és minden egy adott ponthoz vezet?

Nem is gondoltam volna, hogy Yoon ilyenre is képes. A Minden, minden könyvként nálam nem aratott osztatlan sikert, ahhoz képest ennek a felépítése, kidolgozottsága, a szálai és a hangyányit szirupos csavar a végén egészen új mélységeket mutat be. Komoly kérdés a bevándorlással kapcsolatban, hogy meddig az valaki? Tekintheti e még az eredeti országát a hazájának, ha már nem ott él, nem ismeri, és nem ott dolgozik?

Az a szép, hogy a tisztán természettudós lányból, aki nem hisz abban, hogy egy nap alatt is lehet szerelembe esni, Daniel megcsináltat egy tesztet és láss csodát, a könyv végére csoda történik. Viccet félre téve, nem gondolnám, hogy pont a miatt kerülnének össze, és nem igen hiszem, hogy ilyen tényleg előfordulhat a valóságban. Én is nagy romantika típus vagyok, de itt inkább az  a helyzet, a sok furcsaság, a kétségbeesés, és persze a vonzódás jöhetne szóba, mint a teszt hatékonysága.

Viszont az élet és az univerzum sok csodára képes, lásd a szerzőnket és férjét. Úgy gondolom a karaktereket és a történetet magukról mintázta, és hát, ki más tudna jobb történeteket írni, ha nem maga az élet.
Nicola Yoon és David Yoon
Szívet melengető, kicsit elgondolkodtató, és érdekes történet. Mai problémákról, a szerelemről és az univerzumról.
Bár a címet még most sem értem (ettől lehetett volna sokkal jobb tételmondatot is kiragadni a könyvből, nekem tetszett a Szerelem, mint sötét anyag is :-D)


Nem bántam meg - nem volt annyira egyedi, de jól szórakoztam 💃

Fülszöveg:
Natasha: ​Olyan lány vagyok, aki a tudományban és a tényekben hisz. Nem a sorsban. Nem a végzetben. Vagy olyan álmokban, amelyek sohasem válnak valóra. Határozottan nem az a fajta lány vagyok, aki New York egyik utcájának emberáradatában találkozik egy aranyos fiúval, és beleszeret. Különösen nem akkor, amikor csak tizenkét óra választja el attól, hogy a családját kitoloncolják Jamaicába. Szerelembe esni nem az én sztorim.

Daniel: Én vagyok a jó fiú, a jó tanuló, aki annak él, hogy megfeleljen a szülei óriási elvárásainak. Nem a költő. Sem az álmodozó. De amikor meglátom azt a lányt, mindenről megfeledkezem. Van valami Natashában, amitől kénytelen vagyok azt hinni, valami rendkívülit tartogat… mindkettőnk számára.
Az Univerzum: Életünk minden pillanata e felé az egyetlen perc felé vezetett. Milliónyi jövő áll előttünk? Melyik válik valóra?


A könyv adatlapja: 
Kiadó: Gabo
Sorozat:Young Adult
Kiadási év: 2017
Oldalszám: 361. old. 
Folytatásos: nem
Eredeti címe: The Sun is also a Star
Fordította: Tóth Gizella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése