2011. szeptember 18., vasárnap

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. - Kezdet

Ritkán írok ilyen ajánlót. Még nem fejeztem be a könyvet, de már nagyon biztos vagyok a véleményemben. Gyermekkönyvtári gyakrolatom alatt került a kezembe. Gondoltam, ez is ilyen tini regény, egy szenvedő lányról a suliban. Aztán felhomályosodtam, és a könyvtáros ajánlására még az nap belekezdtem. Az iskoláról szól, de nem akárhogyan. Azt gondolnád, nem akarsz a suli után a suliról olvasni... majd meglátod, ha beleolvasol.
A leírás spoilereket tartalmazhat!

Az alapsztori: 
Reni és családja Budapestre költözik, és Reni az áltsuli után elkezdi a francia magániskolát, A Szent Johannát. Kis létszám, és teljesen új osztálytársak. Lehetnek jobbak, mint a régiek? Szerez magának barátokat? És, persze, lesz e vajon ott nagy Ő-nek való alapanyag.

A történet maga egy napló. Minden kötet egy félév történéseit meséli el. A hangvétele könnyed, ifjúsági, beleépít minden nagyon mait (msn, Facebook, Jonny Depp, Mobilok...stb.)

Kedvenc karakterek: Egyértelműen Virág( rajzmániás emo) és Arnold (kocka fiú, de nagyon dúrván)

Humor: A napok végén a pontozásos módszer, szinte az adja a könyv lényegét, nagyon sokat nevettem rajta, (utazás közben hangosan is.-)

Pozitív előnyök: Amellett, hogy nagyon mai, nem egy szenvedő tinilány rémképeit mutatja be, hanem egy nagyon is érett, komoly, okos öntudatos lány napjait, akit bármely tinilány példaképének tekinthet. Nem stréber, mégis szeret olvasni.
+ Könyvtáros szempontból is nagyon hasznos, rengeteg könyv és filmcímet ajánl, amit a srácok olvasnak, népszerűsítve ezzel a kevésbé ismert könyveket, és az olvasást! De filmek és nagy klasszikusok is feltűnnek (Beatles), így minden szempontból hasznos.
+Nem ismétel, nincs benne felesleges tini szenvedés, és pörgős, haladós a cselekmény.

Fiataloknak mindenképpen ajánlom, de idősebbeket is szórakoztathat. És tanulhatnak benne a mai fiúkról. Hiteles a leírás!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése