2015. december 28., hétfő

Könyves kihívás évértékelő 2015. - majdnem megcsináltuk!

Ebben az évben először elszántam rá magam, hogy megcsinálom a könyves kihívást, méghozzá a legnehezebbet, az 50 pontosat.

Amit mindenképpen megállapíthatunk, hogy nem könnyű falat. Nem is az 50 könyv elolvasása (ennyi azért szokott menni egy év alatt), inkább az volt probléma, hogy csak azt olvassam el, ami be volt tervezve. Egy jó pár pont változott a kihívás során, ahova találtam jobb könyvet, oda betettem azt, viszont azzal nagyobb problémám volt, hogy a rengeteg új megjelenés miatt sokszor háttérbe szorult a kihívás. Év elején igyekeztem várt könyveket is keríteni, de ennek ugye sokszorosa, (sokszor jobbak) jelentek meg, így sajnos nem egyszer elcsábultam.

Az év közepe felé már megvolt a fele, nyáron is elég sokat tudtam olvasni, viszont ősszel jöttek a nagy megjelenések, novemberben pedig váratlanul közbe jött egy albérleti költözés, ami minden maradék időt és energiát felemésztett, így most már nem is törekedtem az 50-re, munka mellett is nagyon büszke vagyok az elolvasott könyvekre, ami szám szerint:

29 teljesített pont


Számszerűen:  29 pont van teljesítve de!:
36 könyv/kötet összesen (két trilógia van benne, több folytatás és az egyik ponthoz két Magnus Bane kötet)
Elolvasott oldalak: 11523 (Több mint 10 000 oldal!!!!) 


Olvastam:
- levélregényt (Levelek  Skye szigetéről)
- orosz és japán témájú könyvet (Orwell, Vihartáncos)
- egy megrázó klasszikust (Orwell) 
- több trilógiát ( Párválasztó, Rubinvörös, Szeretni bolondulásig stb.)
- és több befejező kötetet is.
- egy iszonyat megrázó könyvet magyar szerzőtől (Horgonyhely)
- nagyon jó magyar fantasykat (Kleinheincz Csillától és On Sai-tól)
- több jó könyvet régi kedvencektől (Rainbow Rowell, Maggie Stiefvater) 

A teljesített pontok listája: 

3. Könyv, amiből filmet készítettek: Veronica Roth Insurgent: Lázadó
4. Egy könyv, ami idén jelent meg :  Benina: Tükör 1. Rekviem a szivárványodért

6: Egy könyv, amelyet 30 év alatti író írt: Moskát Anita: Horgonyhely
7. Egy könyv, amelyben nem-emberi szereplők vannak: Kleinheincz Csilla: Ólomerdő
9. Egy nőíró könyve: Louisa May Alcott : Kisasszonyok 
10. Egy krimi vagy thriller: Robert Gailbright : Selyemhernyó
11. Egy könyv, aminek egy szóból áll a címe: Kleinheincz Csilla :Üveghegy
12. Novelláskötet: Benkő Levente: Manók, emberek, fehérnépek
13. Egy könyv, ami külföldön játszódik: Lois Lowry : Számláld meg a csillagokat
15.Egy népszerű író első könyve: Anna Gavalda: Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valahol
16: Egy könyv olyan írótól, akit szeretsz, de ezt még nem olvastad tőle: Maggie Stiefvater: Sinner -Bűnös
17: Egy könyv, amit egy barátod ajánlott: Jessica Brockmole: Levelek Sky szigetéről
20: Egy könyv az olvasólistád éléről: Jay Kristoff: Vihartáncos
22: Egy könyv, ami kikészít: Leiner Laura : Akkor szakítsunk
24. Egy könyv, aminek a borítóján teljesen az van, amit a történet kifejez: Susan EE. - Angelfall
27: Egy könyv, amit egy nap alatt be tudsz fejezni: Jessica Park: Flat out Matt (És előtte a Flat Out Love) 
31: Egy könyv, amiről rossz vélemények vannak: Veronica Roth: Hűséges
32: Egy trilógia: Kiera Cass: Párválasztó (3+1 KÖTET) 
34. Egy könyv szerelmi háromszöggel: Sarah J. Maas: Üvegtrón
35: Egy könyv, ami a jövőben játszódik: On Sai: Scar, Lucy
36: Egy könyv, ami egy középiskolában játszódik: Rainbow Rowell: Eleanor és Park
37: Egy könyv, aminek szín van a címében: Kerstin Gier: Rubinvörös, (Zafírkék, Smaragdzöld) trilógia
38: Egy könyv, amelyiken sírtál: Gabrielle Zevin: Egy könyvmoly regényes élete
39: Egy könyv, amiben varázslat/mágia van: Cassandra Clare : Bane Krónikákból 3.- 4. 

40: Egy képregény:X-men E, mint eltörölni

44: Egy könyv, ami eredetileg más nyelven íródott: 
Julie Kagawa: A Vashercegnő

 45: Egy könyv, ami Karácsonykor játszódik: Charles Dickens: Karácsonyi ének
46: Egy könyv olyan írótól, akinek ugyanazok az iniciáléi,mint neked: P. G. Woodhouse: Mr. Mulliner meséi
48: Egy tiltott könyv: George Orwell: 1984


Mivel én benne voltam egy könyves csoportban, ahol be is számoltunk egymásnak röviden, egy Google doksiba gyűjtöttem a benyomásom először, viszont a blog miatt, nekem erről a 29 könyvről rövid vagy hosszabb posztok formájában itt is van beszámolóm, amit az év folyamán végigkövethettetek. Ezek mind elérhetőek az oldalmenüből a képpel, a fenti menüből vagy az itteni listából egyesével. 

A blogposztok írása közben pedig még jobban elmélyedhettem ezekben a történetekben. Illusztrációkat kerestem, filmadaptációkat néztem meg újra, érdekességeket gyűjtöttem, és egyre csak bővültem velük. Ha másért nem, már ezért megérte mindezt elolvasni, küzdeni a könyvekkel és a posztokkal. 

A betiltott könyvvel (Orwell), a novellás kötettel (Benkő Levente) és a nevem betűis könyvekkel (P. G. Woodhouse) nagyon nagyon megküzdöttem, ezek elolvasására végtelenül büszke vagyok. 

Sok ajánlatot kaptam az év során a könyves csoportban is, ezeket felírogattam, vagy bele is tettem a listába. A listát megtartom majd magamnak, és a most kimaradt könyveket is igyekszem, ha más nem, a jövő évben sorra venni. Pár már ki van kölcsönözve és csak a sorát várja, hogy esténként olvashassam, viszont több olyan is volt közte, amit be kellett volna szerezni, megvenni, vagy előkeríteni valahonnan, mert könyvtárban nem találtam meg. 

Annak meg külön örülök, hogy volt olyan, mikor egy általam ajánlott könyv más tetszését is elnyerte (ilyen volt például az Egy könyvmoly regényes élete).

Nem tudom még, hogy jövőre belevágok -e, ha csinálom is, mindenképpen csak egy rövidebbet, kevesebb és szabadabb ponttal, amiben jobban válogathatok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése