2015. december 31., csütörtök

2015 leg-leg-leg, év végi összefoglalás

Hú, érzem, hogy ez a poszt nagyon hosszú lesz. Sok minden változott ebben az évben, viszont az elmondható, hogy könyves szempontból minden rekordot megdöntöttem! Ebben az évben indult el a bloghoz kapcsolódóan a Facebook oldal, van most már egy Instagram oldal is, és apróbb design váltások, módosítások is tervben vannak (ilyen kísérlet például a hóesés, tetszett? ).

Bár ebben az évben talán nem voltam annyi könyves eseményen, viszont azt hiszem a könyves kihívásnak is köszönhetően dupla annyit olvastam és írtam, mint átlagos években eddig (ezzel együtt 68 poszt készült a blogra az évben, ebből 29 könyves kihívásos). Ha már összegző poszt, kicsit összegezzük a számokat erről az évről:


  • Összesen ebben az évben 91 könyv (ebben benne van a megkezdett könyv is!) 
  • Befejezett és elolvasott 80 könyv (régebbi években ált. 50 körül volt egyetem mellett)
  • Össz elolvasott oldalszám : ~25638 (Moly.hu -ról, ez nagyon durva, de ez a félbehagyottak nélkül, tehát durván 26 000 oldal! Sose volt még ennyi!)
  • 46 különböző külföldi szerző (volt akitől több könyvet olvastam, azt nem számoltam többször) 
  • 12 különböző magyar szerző (volt akitől több könyvet olvastam, azt nem számoltam többször)
  • elolvastam ebben az évben 2 db trilógiát 
  • Befejeztem 3 db  trilógiát (elolvastam az utolsó részeket) 
  • Elolvastam 7 db 2 részest (volt, ami csak ennyi, van ami trilógia lesz valamikor, van aminek kiegészítője lesz.) 
  • Elkezdtem 8 db több részes sorozatot (nem mind trilógia, van ami több részes)
  • Disztópia 7 db (itt egyesével a kötetek, van benne azonos szerző)
  • Levélregény 2 db 
  • Fantasy 24
  • YA regény 19 db 
  • Kortárs tini komolyabb 11 db 
  • Krimi 2 db 
  • Képregény 1 db 
  • Életrajz 2 db 
  • Mese 2 db 

És hogy ne csak a sivár számok legyenek a poszt fő tartalma, elhatároztam, hogy megpróbálok legeket választani, a saját szempontjaim szerint, ami emlékezetes maradt az év folyamán. Legjobb főszereplő pasit és csajt nem is tudnék és nem is szeretnék választani, viszont azt hiszem, lesznek benne karakterek, akikre érdemes emlékezni. Ó, igen, nem tudtam néhol csak egyet választani, de talán ez nem is baj. :-D A képekre kattintva elérhetőek a bejegyzések a könyvekről! 



Legemlékezetesebb fantasy 
Kleinheincz Csilla - Ólomerdő, Üveghegy
     


Legeredetibb könyv az évben 
Andy Weir - A marsi  - Mentőexpedíció

Legmegrázóbb könyv 
Moskát Anita - Horgonyhely


Legjobban várt megjelenés az évben
Maggie Stiefvater - Blue Lily, Lily Blue


Legérdekesebb idegen táj 
Jay Kristoff - Vihartáncos, (japán) ; Leigh Bardugo: Árnyék és Csont (orosz) 
 
   


Kedvenc írónő az évben
Maggie Stiefvater, Rainbow Rowell


Legjobb disztópia, űropera 
On Sai - Varga Bea - Scar, Lucy
     
 
Legjobb történelmi
Lois Lowry - Számláld meg a csillagokat 

Legjobb YA regény 
Rainbow Rowell - Eleanor és Spark 

Legmeghatóbb regény 
Gabriella Zevin - Egy könyvmoly regényes élete

Legjobb trilógia 
Időtlen szerelem - Rubinvörös, Zafírkék, Smaragdzöld

     

Legérdekesebb új stílus - Levélregény 
Jessica Brockmole - Levelek Skye szigetéről

Legjobb badass férfi karakter
A marsi - Mentőexpedíció - Mark Whatney (A Föld legjobb botanikusa!)

Legjobb badass női karakter
Sarah J. Maas - Üvegtrón - Celaena Sardothien

Legemlékezetesebb női karakter
On Sai - Scar, és Lucy is, mind a kettő isteni
    


Legjobb pasik (talán?, de tudnék még írni egy párat) 
Sarah J. Maas - Üvegtrón - Chaol, Dorian


Legszebb szerelmes NA
Colleen Hoover - Reménytelen, Reményvesztett

     

Legcukibb pár és történet
Rainbow Rowell - Eleanor és Spark 


Jövőre, veletek ugyan itt! 
Kívánok mindenkinek nagyon sok jó olvasmány élményt, rengeteg jó könyvet, és szép történeteket jövőre is! Egy kicsivel szebb és jobb új évet! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése