2015. szeptember 16., szerda

Egy Ex Libris születése

Ígértem nektek, hogy majd mutatok képeket az Ex Librisem elkészítéséről, tervezéséről, íme néhány:
A minőségért előre is elnézést kérek, sajnos mivel vékony ceruzával rajzoltam, és nem a világ legjobb telójával fotóztam halványak, de a lényeget talán látjátok majd:

Kb. június, július-ban jutott eszembe, hogy én egy ilyet szeretnék szeptemberre a szülinapomra, és rá is találtam az Artistamp-re akik egyedi pecsétet készítenek. Akkor írtam nekik, megbeszéltük az árakat, hogy milyen formában kell elkészítenem a terveket, és utána elindult a rajzolás.

A kezdeti fázisban voltak a Gyűrűk Urára, Hobbitra hajazó rajzok:


A többiért katt...



Aztán kísérletet tettem pár macissal is, mivel akik ismernek tudják, hogy nagy maci gyűjtő vagyok:



Végül jött a nonfiguratív korszak, amikor már próbálkoztam mindennel, fű-fa-virággal, hátha bejön:




Majd végül Tolkien monogrammjának mintájára elkezdtem kísérletezni a nevem betűivel és könyvekkel: 

 A kezdeti, nagy G betű. 

 Az első nagyon nagy és nagyon korai verziója a kész változatnak. 

 Egy kisebb és letisztultabb változat. 


A már majdnem kész verzói. Kedves munkatársam Anita ötlete volt, hogy az Ex librist cirkalmasan beleírhatnánk az ágba és az nagyon megtetszett. 

Még a nevem próbálgatásával küzdöttünk sokat. Benne volt a törzsben, aztán a könyvekben, ezek sajnos kicsik is lettek, és elég furán néztek ki: 






 Végül az utolsó napon került ívesen föld-ként a törzs aljára jobbról balról. 
 A levelek pedig a betűk különbsége miatt kerültek a képbe, de így lett igazán teljes a kép:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése