2016. december 31., szombat

Évzárás, összegzés, és elszámolás 2016

Most úgy tűnik, ez lesz a év utolsó posztja, pedig még másik kettő is alakulóban van On Sai Esővágy című antológiájáról, és a Fantastic Beasts-es filmkönyvről. Na de majd jövőre.

Nézzük meg, hogy állunk a mai nap a Moly.hu statisztikái szerint (éljen a két ünnep közti pro tagság):




  • Összesen ebben az évben 85 könyv van a listán (ebben benne van a megkezdett  és félbehagyott könyv is!) 
  • Befejezett és elolvasott 76 könyv (régebbi években ált. 50 körül volt egyetem mellett, kicsit kevesebb mint a tavalyi)
  • Összesen elolvasott oldalszám : ~25998 (Moly.hu -ról, ez nagyon durva, de ez a félbehagyottak nélkül, tehát durván 26 000 oldal! Maradt nagyjából a tavalyi, ami azért fontos mert ez kevesebb könyv, de az oldalszám nagyjából ugyan az.)
  • 51 különböző külföldi szerző (volt akitől több könyvet olvastam, azt nem számoltam többször) 
  • 5 különböző magyar szerző (volt akitől több könyvet olvastam, azt nem számoltam többször. ezt most sajnálom, lehetett volna több is, főleg On Sai és Szurovecz Kitti taroltak.)

  • elolvastam ebben az évben 3 db teljes trilógiát (Szívcsapás, Hatalom trilógia, Elementál 1-3.
  • megkezdtem 7 trilógiát (Hollóárnyék-trilógia, Szirénia öröksége, A Fennmaradottak krónikái, Hó, mint hamu, Mara Dyer, A Csiszolatlan trón krónikája, Véletlen sorozat)
  • Vettem két ritka könyvet a Straka: Thészeusz hajója, és a The case of Beasts személyében, amikre nagyon büszke vagyok.

    Sajnos nem minden könyvről készült poszt, de amiről igen, belinkelgettem, kattintható, egy vagy több poszt. 


  • Vettem egy verses kötetet és egy antológiát is, amikre megint csak büszke vagyok, mert ilyenre eddig nem nagyon volt példa. A verslavina több magyar szerző verseit tartalmazza, ami az interneten indult a Lackfi János és Szabó T. Anna születésnapjára. On Sai novellái pedig vegyes válogatásban kerültek egy kötetbe, László Maya csodás illusztrációival. Erről még érkezik poszt.

  •  Összesen 45 könyves poszt készült a blogra (ez lesz a 46. és van több, mit várok a postástól poszt.)
  • 20 könyvet vettem, (ez nagyjából egyezik a tavalyival, akkor 19 volt) és próbálom is ezt tartani jövőre is, különben kiszorulok a lakásból. De kaptam ezen kívül 4-5-öt, és persze rengeteget olvasok a könyvtárból. Most már csak azt veszem meg, amit tényleg nagyon szeretnék. 
  • 3 friss Tolkienes megjelenést is megvettem, gyarapítva ezzel a gyűjteményem (ez az egy téma, amiben gyűjtőnek számítok mostanában).



Ebben az évben csak egy nagy könyves rendezvényen voltam, az áprilisi Könyvfesztiválon, de akkor nagyon örültem, hogy megint találkozhattam On Sai-al, és rengeteg blogger ismerőssel, írókkal. A KMK-s írók könyves rendezvényei most eléggé szétszóródtak, és főleg itt a téli időszakra korlátozódott a kétnapos rendezvényre, remélem jövőre majd velük is tudom dedikáltatni a sok újonnan megjelent könyvet.


Ebben az évben nem választok legeket, mert rengeteg nagyon jó fantasyt, romantikus YA-t vagy épp számomra rendhagyó kötetet olvastam, amiket fent vagy linkeltem, vagy képek formájában látjátok, így megkímélnék mindenkit a poszt nyújtásától.

Elmondható, hogy könyvekben ebben az évben sem volt hiány, csodás új könyveket vettem, kaptam, eddig számomra új témákkal is.


Jövőre, veletek ugyan itt!
Kívánok mindenkinek nagyon sok jó olvasmány élményt, rengeteg jó könyvet, és szép történeteket jövőre is! Egy kicsivel szebb és jobb új évet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése