2017. február 18., szombat

A Gyűrű Szövetségének tagjai egymást interjúztatták (2. rész)

Ez a cikk az Empireonline.com-on jelent meg, a Gyűrű Szövetségének 15. évfordulójára. A 9 színész 9 kérdést tett fel egymásnak, a válaszok pedig nagyon nosztalgikusak, néhol kacagtatóak, néhol újdonságokat tudunk meg, vagy kiderül, kivel mi történt ez idő alatt. Lefordítom, nagyjából (bár igyekszem szó szerint), hogy angolul nem tudók is élvezhessék. Most Trufa, Pippin és Aragorn válaszai jönnek.





Dominic Monaghan (Trufa) 

Tőle kérdezett Sean Astin (Samu) 

1. Mi miért nem találkozunk soha?
Mert mindketten elfoglalt sikeres emberek vagyunk családdal és nos kb. egy órára lakunk egymástól. De mindig a szívemben leszel Hobbit tesó. És az ecet szagod is. (Kis viccesek.) 

2. Úgy hallottam megsérültél. Rendben vagy? 
Hmm, ezen a héten? Én mindig megsérülök. Azt akarom, hogy a halott testem tele legyen sebekkel. Eltörtem a lábam Balin és lassan gyógyul. Meg kellett műteni, hogy biztos legyen, hogy a lábujjam és a lábcsontom jól mozogjon a közeljövőben is.

3. Fogod valaha menedzselni a Manchester Unitedet? 
Ó bárcsak. Fogod menedzselni a Dodgerst? (amerikai baseball csapatok). Ez a legjobb foci a világon az angliain kívül. Szerencsére az évek alatt megismerhettem néhány játékost és ott dolgozót. A Manchaster United egyike a boldog helyeimnek. Nagyon sok embert tettem United fanná. Beleértve téged is!

4. Hogy  áll a tested a tetkókkal szemben? (szlengben kérdezi, de a lényeg, hogy mennyi van épp neki.) 
Azt hiszem, 12 van. Nehéz megmondani, mert néhány egynek számít, mások azt gondolják, az kettő. Akkor szerzem őket, mikor úgy érzem kell. Az utolsón ez áll " Ami leginkább számít, hogy milyen jól sétálunk át a tűzön."

5. Ha lenne egy Goonies újraforgatás, benne lennél? (1985-ös, magyarul a Kincsvadászok, Samu benne volt akkor, több része volt.)
Persze! Ez az egyik kedvenc gyerekkori filmem. A kedvenc részeim Up there with Labyrinth and The Dark Crystal. Le akarok menni az ékszer foltra! (??? Ez nem igazán volt világos, valami utalás a filmre).

6. Sok időt töltesz halálos lényekkel (egy Tv showban a Vad dolgok Dominic Monaghannal)... hogy gondolod, az emberek lehetnek mérgezőek? 
Már mint szavakkal? Talán, ha energiákról beszélünk. Mind szivacsok vagyunk a többi ember hangulataira, és empatikusak akarunk lenni. De nem válogatom ki a panaszokat és a fenyegetőket. Csak a jó hangulat jöhet.

7. Melyik Beatle lennél, és miért?
Még mindig Lennon az én istenem és kedvencem. Azt hiszem az idő nagy részében a poklot járta, szóval úgy élni mint, ő kész tortúra lenne. George tűnt a legviccesebbnek. Zen lett. Nagyszerű kert. Gyönyörű nők. Meditáció. Kutatás más birodalmakban. Kozmikus.

8. Most boldog vagy?
Ezekkel a kérdésekkel? 71%-ban. Az életben? Persze! A lábam bosszantó, de  az életem A+-os. (Elektronikai eszköznél jó minősítés). Adnék magamnak egy szolid 86%-ot mostanra. Mostanában a kis unaköcsém tesz büszkévé.

9. Mi történt azzal a fekete autóval? 
Az Empire olvasói ismerhetik, hogy Sean eladta nekem a BMW 318i-jét miután Los Angelesbe költöztem. Igen, eladta nekem. Egy milliomos hobbit egy másiknak akinek alig ismerik fel a nevét. Miután megvettem, áruba adtam a testem a Hollywood Boulevardon. Hál istennek a testem szívós, mint egy ukrán tornászé, és összeszedtem a pénzt a napok alatt. Meg az éjszakákon. 

Tovább adtam rajta miután majd megölt az úton. Elvontattam miután abbahagyta a működést és kivágódtam a házam előtt. Nagyon közel voltam a halálhoz. Talán a legközelebb, mint eddig bármikor. Tehát igen, Sean Astin, majdnem megöltél engem. Miután elvetted a pénzem. Szeretlek, Sean!




Billy Boyd (Pippin)


Tőle kérdezett Dominic Monaghan (Trufa)

1. Mi volt a legnagyobb lecke mióta apa vagy?
Mintha új szemekkel látnám a világot. Megtanítja, hogy milyen izgalmas lehet minden, ha igazán próbálunk meglátni valami újat.

2. Mondj példát egy zsenire. 
Prince (az énekes). Mennyi gyönyörű dal, különböző műfaj, hihetetlen játék, gyönyörű dalszövegek, hihetetlen előadások. Valószínűleg senki nem tett rám nagyobb benyomást a felnőtté válás alatt. Olyan szomorú, hogy olyan fiatalon eltávozott. Olyan jó lett volna hallani a zenéjét és az ötleteit, amit nekünk adna, miközben megöregszik.

3. Melyik létező dalról kívánnád, bárcsak te írtad volna?
Könnyen tudnék választani egy Prince dalt! De átgondolva egy kicsit, George Harrisontól választanék egyet. El tudod képzelni milyen egy bandában szöveget írni Lennonnal és McCartneyval? Nehéz lehetett letenni egy új dal az asztalra, de mi szerencsések vagyunk, hogy megtette. Here Comes The Sun, My Sweet Lord, Within You Without You (ezek mind dalcímek) - mind mennyire jó! De én a Something-et választanám. Milyen gyönyörű, gyönyörű dal.

Betudhatom magam Stan Laurelnek? Nem vagyok olyan vicces.

4.Mi a kedvenc dolgod a barátságunkból?
Annyi sok dolog, kedves Dom! Szeretem, mennyire megnyugtató mikor egymás társaságában vagyunk. És a lehetőséget, hogy az együtt töltött idő elvisz minket bárhová. Beszélhetünk akár a zenéről, ami oda vezet minket, hogy megnézünk egy filmet a The Stone Roses-ról - ebben aztán volt olyan rész, ahol indiai kaját ettek, így leállítottuk, hogy elmenjünk egy indiai étterembe, ahol átbeszéltük a film ötletét, ahol zenét játszottak a szenteknek a Himaláján, vagy valami hasonló.  Szeretem a kalandjainkat, amiken átmegyünk, még ha csak a kanapédon ülünk is és megiszunk egy üveg bort.

5. Mi lenne az az egy mágikus kívánságod a Föld bolygónak?
Béke, béke, béke. Ezt nem tudjuk eléggé túlhangsúlyozni. Minden más, ami a világban történik - nagy találmányok, óriás lépések bármilyen területen - mind szennyezettnek tűnik, amíg mi gyűlöljük és öljük egymást a rassz, a vallás, vagy a földrajzi helyzet miatt. Amíg vagy egy 'mi' és 'ők', addig mindig lesz feszültség és erőszak, tehát ki kell állnunk egymásért, hogy valós változás legyen a világon.

6. Mi inspirál téged jobban bármi másnál? 
Az univerzum mérete. Rájöttem, hogy már az is boldoggá tesz és inspirál, ha csak ülök és erről gondolkodom.

7. Melyik történelmi figurával tudnál legjobban azonosulni?
Ez olyan nehéz, mert ez mindig egoistának hangzik! Azonosíthatom magam Stan Laurel-lel? Nem vagyok olyan vicces. Gandhi? Nem vagyok olyan jó! De ha fejből kéne valakit mondani, azt mondanám, George Harrison. Mikor róla olvastam, vagy beszélni láttam, azonosultam a gondolkodásával. Szeretett alkotni, de nem volt nagy barátságban a promotálással.

8. Mit mondanál a 18 éves Billynek, és mit kérdeznél a 100 éves Billytől?
A 18-asnak: Érezd jól magad, utazz, olvass sokat. Ne aggódj azon ha rossz vagy valamiben. Oh, és tanulj nyelveket.
A 100 évesnek: Ha újra élhetnél, hol töltenéd a világon a legtöbb idődet?

9. Egy szigeten rekedtél. Csak egy módszert ismersz teljesen és igazából. Mi lenne az?
Meditáció.



Viggo Mortensen (Aragorn)


Tőle kérdezett Billy Boyd (Pippin)

1. Van Shakespeare karakter, amit szeretnél eljátszani?
Szeretnék, a mostani életem szerint vagy Shylockot vagy Timont választanám. A női karakterek közül Anjou Margaret-et.

2. Ha tudnál beszélni még egy nyelven, mi lenne az?
Arab. Beszélem egy kicsit, de szeretném folyékonyan, mert ez lehetővé tenné, hogy jobban megértsem és képes legyek még elfogadóbb lenni azokban az országokban ahol az arab az elsődleges nyelv. És ez nagyobb esélyt adna, hogy valami konkrétat tegyek terepen is, hogy segítsem a menekülteket be és ki a Közel-Keletről.

3. Ha egy csapatban játszhatnál a világon, melyik lenne az?
Argentinában a Club Atlético San Lorenzo de Almagro, of Boedo focicsapatban játszanék, mint támadó középpályás.

4. Ha egy napot újra átélhetnél, melyiket választanád? 
Nem élnék egy nappal sem tovább. A dolgok voltak, vannak és lesznek is, és ez így jó.

5. Ha birtokolhatnál bármilyen művészeti darabot, mi lenne az? 
Egy festmény A Poplar-Lined Road At Sunset címmel, Franciaországból Minerva Chapmantől.

6. Van olyan jelent Tolkientől, ami nincs benne a filmekben, de te szeretted volna ha benne van?
Szerettem volna látni mit tesz Peter Jackson Ghân-buri-Ghân, a Drúedánok vezetőjének karakterével, a Drúadán Erdő kószáival. Látni őt, amint Théoden király seregét a rohírokat vezeti át az erdőn, hogy csatlakozzanak a harchoz, ami megmenti Minas Tirith-t, borzongató lett volna. Tolkien A Király Visszatérjének a végén a Drúadánok Erdejét a frissen koronázott Aragorn Ghânbak és az embereinek adja kivételes használatra, meghagyva nekik, vegyék tudomásul, onnantól kezdve bárki beléphet az erdőbe. Azt hiszem, mindez az extra anyag tematikusan komplex, és a már így is hosszú film túl hosszú lett volna, és kifut az időből, és a hatalmas mennyiségű információ a nézők számára könnyen összefolyt volna.
A kemény Tolkien rajongók biztos örültek volna a karakternek, mint amilyen ő is, az ősi nemes emberek leszármazottjának.

7. Ha most egy dolgot ehetnél, mi lenne az?
Cédrusfa tábortűzön sült Agria krumplit aiolival mártással az oldalán.

8. Ha meg kéne csókolnod újra, megtennéd? 
Izgatottan számolom a végtelennek tűnő perceket, míg ez újra megtörténik.

9. Ha játszhatnál egy bandában, ki lennél?
Szerettem turnézni a Buckethead gitárosával, kíséretként, ha lehetett szörföztünk télen, futottunk oda és vissza a kavicsos parton, a reggeli dalos pacsirták zenéjét és a különböző fajta eső hangját hallgattuk a lemeztetőkön. Jonny Hartmant énekelni aki Irving Berlin dalát énekli a They Say it Wonderfult az 1963-as kislemezről Jonny Coltrane és Jonny Hartman dalát.  Zongorán játszom és énekeltem, ahogy most is, vagy verseket szavalnék. És együtt jammelnénk az ősi filmszínházakban és természetes kinti környezetben, kivetített néma filmekhez inspirációként. Olyan filmekhez mint Dreyer’s The Passion Of Joan Of Arc, Murnau’s Sunrise, Vidor’s The Crowd, Steiner’s H2O, or Reiniger’s The Adventures of Prince Akhmed  és ehhez hasonló ismeretlen családi filmekhez.Vagy egyszerűen csak te és én, egy gitár, egy zongora és a bájos hangod. És a Buckethead lehet velünk jönne- miért ne? (Bocsánat, itt a vége elég zavaros, nem igazán tudtam teljesen követni a gondolatmenetét.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése