2017. október 17., kedd

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen



"Néhány ​óra múlva felébredt, vagyis inkább felriadt.
Tudta, hogy mi ébresztette fel: egy hangos nyögés, szinte kiáltás, valahonnan egészen közelről. És a következő pillanatban harsányan megszólalt egy csengő.
Poirot felült, és meggyújtotta a lámpát. Most vette észre, hogy a vonat áll. Valószínűleg egy állomás."

(Helikon, 2016)

 Gondolataim a könyvről:
Ó, igen. Engem is elért a film szele. Két éve, mikor a könyvtárban krimi éjszaka volt, mindenki Agatha Christieről beszélt, hogy a krimi nagyasszonya és Poirot és krimi, és hú, de szuper. 

Szóval jön a film, megtaláltam a könyvecskét a könyvtárban és pár este alatt elolvastam.


Poirot az Orient expresszen utazik, több felettébb érdekes és különböző emberrel, majd egyik éjszaka kiáltást hall, a vonat éjjel pedig behavazódik. Reggel, mikor felkelnek az utasok, egy halottat találtak, és mivel a nagy hó miatt a gyilkos nem szökhetett meg, megkezdődik a nyomozás azok közt, akik a vonaton vannak.

Poirot egyesével kérdezi ki őket... és itt kezd nagyon izgi lenni a történet.
Az elején azt gondoltam, hogy ez is egy nagyon angol, unalmas könyvecske lesz, persze egy kis gyilkossággal és nyomozással.
Már az elején meglepett mennyi benne a párbeszéd. Poirot főleg kérdez, de nagyon jókat és lényegre törően. E miatt a cselekmény könnyen, gyorsan pörög. Ami viszont ez elején zavaró lehetett, hogy elég sok a karakter és nehéz követni, hogy ki honnan, miért jön. Ezen sokat segít az egyesével való kikérdezés, érdekes Christie mennyire meg tudja fogni pár mondatban a karakter lényét.

Majd jön a gondolkozás. Ami sajnos nekem sem ment annyira jól, mint Poirotnak. Kicsit én is elvesztem a vallomások között, egyértelműen a hölgyeket vádoltam a vallomások után, és meg is volt rá az indok.

A végét nem szeretném lelőni, maradjunk annyiban, hogy nem hiába bonyolult az eset. Hál istennek, azért Poirot szépen levezeti a megoldást, és egy pindurka csattanó is marad a szép levezetés után.

A film az eddigi promók, plakátok, bemutatók alapján igen ígéretesnek tűnik, van benne pár újítás, és tele van szuper angol színészekkel is. Az újdonságok okán pedig vegyétek csak szemügyre Kenneth Baragh bajuszát. Megér egy misét, az biztos.

Ezek után már bátran fogok majd bele a következő Christi könyvbe is. És aki a krimit szereti, ne hagyja ki!!!

Újraolvasós - tetszett, és valószínűleg fogom még olvasni 👈


A könyv adatlapja: 

Kiadó:Helikon
Kiadási év: 2016
Oldalszám: 280. old. 
Folytatásos: nem (de a Hercule Poirot sorozat tagja)
Típusa: krimi
Fordították: Katona Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése