2010. szeptember 4., szombat

Micimackó idézetek - a gyerekkönyvtár hatása



Csak, hogy lássátok, nem azért nem jönnek a fejezetek, mert henyélek, hanem mert ezen a héten végig dolgoztam becsülettel a napi 8 órát. Egy csodaszép hetet töltöttem a ceglédi Gyerekkönyvtárban, és minden percét szerettem. Eldöntöttem, ha egyáltalán maradok a könyvtári szakmánál, és nem kapok munkát könyvkiadónál, akkor csakis gyerekkönyvtárba akarok menni. Ráadásul, itt rettentő aranyosak voltak velem végig, emberszámba vették az embert, és nem csak a kihasználható gyakornokot látták bennem.
A héten majdnem két napot a könyvtári polcok rendezésével, másik két napot dekorációval töltöttem. Mivel az itteni légkör sokkal családiasabb, barátságosabb, gyerekeknek készül, ezért sokat kell díszíteni a táblákat, a falakat a bútorokat. Mivel amúgy is szeretek rajzolni, és a könyvtárosoknak nem túl sok idejük marad az ilyen plusz munkákra, (főleg, ha elindul az ősz és jönnek a gyerekcsoportok), szóval a bejárat mellé megterveztem egy komplett tablót. A feliratot, melynek én terveztem a betűit, egy táblát Benedek Elekről a népmese napjához, és egy ölelkező párról, egy A3 -ra kinagyított képet, mozaikosan színes papírból. Miközben pakolgattam, beleolvasgattam a könyvekbe. Annyira szeretem a gyerekkönyveket...sokkal színesebbek a rengeteg mesebeli illusztráció miatt, a grafikák és képek mindig elkápráztattak.
Pakolásaim közepette bukkantam egy pár Micimackó kötetre. Gyermekkorom egyik klasszikusa, amit ma is képes vagyok bármikor elolvasni, vagy videón /dwd-n megnézni. Most találtam egy SZÓTÁRAT, Micimackó szavaihoz. Idézném a kedvencem:

AJAJAJ
jELENTÉSE: akkor használjuk, ha valami nagyon erős érzelem ér bennünket, általában felkiáltásként. De használatos akkor is, mikor Micimackó az utolsó csupor aljára néz, és tudomásul veszi, hogy üres. :-) és ilyen a többi is.

És akkor néhány örökzöld Mackóéktól:

Tudod Malacka, van úgy, hogy valaki nagyon törődik a másikkal. Azt hiszem, ezt hívják szeretetnek. /Micimackó/


Ha nem ilyen volnál, mind szegényebbek lennénk.


Van úgy, hogy nagyobbnak és borzadályosabbnak látszanak a dolgok, ha egyedül vagyunk és félünk. /Malacka/


Bátrabb vagy, mint hiszed, erősebb mint sejted és okosabb mint véled.


Már minden helyen kerestelek, ahol nem vagy, csak azt a helyet nem találom, ahol vagy. Csak azt tudom, hogy ott vagy, ahol én nem vagyok. De hol vagyok én? Azt kívánom, bár itt lennél, hogy megmondd. Esetleg ha nagyon-nagyon erősen kívánnám, akkor itt lennél?/ Micimackó/


- Pont jókor jössz, mert ez a nap legjobb része. - Melyik az a rész? - Az, amikor te meg én mi leszünk./ Micimackó és Malacka/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése