2015. március 6., péntek

6/50 44-es pont: Egy könyv, ami eredetileg más nyelven íródott: Julie Kagawa: A Vashercegnő


6. elolvasott 44: Egy könyv, ami eredetileg más nyelven íródott: Julie Kagawa: A Vashercegnő

A könyv adatai: 
Kiadója: Könyvmolyképző
Magyar kiadás: 2012
Oldalszám: 312. old. 

Fordította:Miks-Rédai Viktória


„Egy ideje már a Téli Udvarban élek. Hogy mióta is? Nem tudom. Az idő itt nem úgy telik, ahogy kellene. Ha valaha is kijutok innen, meglehet, azt fogom látni, hogy eltelt száz év, és a családom minden tagja és minden barátom rég halott.
Igyekszem nem túl sokat gondolni erre, de néha képtelen vagyok kiverni a fejemből.
A nevem Meghan Chase”.
Félig ember, félig a Nyártündér-király leánya; Meghan sosem találta a helyét a világban. Azt hitte, a Téli Udvar hercege szereti, ám ő elhagyta, és Meghan most a Téltündér-királynő foglya. A Nyár és a Tél háborújának közepette Meghan tudja, hogy a valódi veszélyt a Vastündérek jelentik – azok a vasból született tündérek, akiket csak ő és a távol lévő herceg látott. Azonban senki sem hisz neki.
Ami még rosszabb, Meghan tündérereje eltűnt. Csak a saját eszére hagyatkozva kell boldogulnia Tündérföldön, ahol megbízni bárkiben is ostobaság, egy árulóban halálos hiba. De hiába válik végül Meghan maga is vaskeménnyé, mégsem szűnik emberszívében a vágyakozó suttogás.

Gondolataim a könyvről:
Ez az Ironfey sorozat darabja, egy folytatás, a Vasherceg az első, a Vashercegnő a második kötet, és még van egy harmadik is, Vaskirálynő címmel. 





Kicsit kétkedve álltam neki, mert bár tetszett az első rész, nem kapott el annyira. Maghan visszakerült a tél Birodalmába, ahol eddig sem volt fenékig tejfel az élet, most meg pláne. A Tél hercege és testvérei megnehezítik az életét, majd az események során menekülniük kell. Nem volt nagy izgalom benne, azt mondanám, inkább azért olvastam, mert kíváncsi vagyok, mi lesz a szereplők sorsa, hogy a végén mégis sikerül -e? Már az első után azt éreztem, hogy nem biztos, hogy kellett volna a folytatás, ezek után még nagyobb kétségeim vannak, de itt legalább megágyaztak rendesen a harmadik résznek, vannak benne konfliktusok, bonyodalmak.

Az, hogy a számítógépes világ átveszi az uralmat szép gondolat, mert jó párhuzamot lehet vonni a mesék és a gondolatok “elnéptelenedése” között. Itt a két testvér szerepe az ami jobban kiélesedik. Ash ebben a részben megnyílik, kicsit többet is megtudunk arról, mik játszódtak le benne az előző könyvben, mi hajtja.
Puck sajnos kevesebbet szerepel, pedig az ő karaktere vidámabb izgalmasabb. Azt hiszem ebben a részben talán Kacor volt a kedvenc, és Vasparipa, akivel az ember szinte nem is számol, majd berobban a végén.


Pár idézet a könyvből:


"Mély lélegzetet vettem, visszanyeltem a könnyeimet, és arra összpontosítottam, hogy fagyjanak csak meg bennem. Fagyjon meg minden, könnyek, érzelmek, emlékek, minden, ami gyengévé tesz. Mert ha a Téli Udvarban kell eljátszanom a szerepemet, nekem is jéggé kell válnom. Nem, nem is jéggé: vassá."


"– Hogy van Ash? – kérdeztem mielőtt bármi mást mondhatott volna. A nővér csak horkantott és intett hogy kövessem.
– Ugyanúgy. – mondta végül. Végigmentünk a folyosón, el Ash szobája mellett, amelynek az ajtaja zárva volt, de meg sem álltunk előtte. – Az az ostoba bolond már sétálgat, még ki is hívta Robint, hogy mérjék össze a pengéiket ma délután. Természetesen nem hagytam, habár Robin boldogan ment volna bele, a másik hülyéje.
– Hé! – hallottam Puck hangját a hátunk mögül. – Nem én kezdtem! Én csak szívességet akartam neki tenni."



"– Ó! – Ash a kézfejével megcirógatta az arcomat, majd az ujjai közé fogta egy elszabadult tincsemet. – Ezer és ezer halandó lányt láttam már – mondta lágyan –, többet, hogysem össze tudnád számolni, a világ minden részéből. Számomra mind egyformák. – Az ujja az állam alá csúszott, és felemelte a fejemet. – Ők mind csak a külsőmet látják, nem azt, aki valójában vagyok. Te viszont igen. Te láttál a bűbáj és az illúziók nélkül, még azok nélkül is, amelyeket a családom előtt is fenntartok, ami csak komédia, hogy túléljem őket. Te láttad, ki vagyok valójában, és mégis itt vagy. – Hüvelykujjával végigsimított a bőrömön, jegesen forró érintésemléket hagyva maga után. – Itt vagy, és nem vágyom más táncra, csak erre."


Pár mondat a borítókról:

Mivel ez egy második kötet, érdemes talán megmutatni a sorozat első és utolsó darabját. A sorozat borítói nekem nagyon tetszenek, nagyon jól elkapták ezt a tündéres, légies, misztikus vonalat, de a vonalak egyszerűsége miatt benne van a mesei gyermetegség is. Látszik, hogy a készítők sem veszik magukat olyan komolyan, és nem is akar több lenni, mint egy romantikus misztikus tiniregény. Annak viszont nagyon örülök, hogy ehhez megtartottuk az eredetieket.



Amit viszont csak most fedeztem fel, (a Goodreads-nek hála, akik rendesen vezetik a sorozatokat) hogy vannak hozzá kiegészítő novellák (rengeteg, 1.5, 3.5, legendáknak hívják, amik köztük játszódnak) és ezek között találtam meg, hogy nem csak 3 részes lesz, hanem van egy hivatalos negyedik kötet is, amin Ash szerepel. Jajj nekem.

És ha mindez még nem volna elég, elindult egy másik szál is, amelyik Meghan öccséről, Ethanről szól, már az is három részes külföldön, nem tudom lesz -e még folytatása. Őt indul el megmenteni az első részben Meghan, majd apránként úgy tűník kapott egy külön sorozatot.
Szóval, aki szereti ezt a sorozatot, várhatja még a folytatásokat, talán megjelenik majd a másik sorozat is a Könyvmolyképzőnél, már ha egyszer ezt befejezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése