2017. december 31., vasárnap

Évzárás, összegzés és elszámolás, 2017

Ahogy a korábbi években már kialakult, most is szeretnék könyves összegzést, afféle elszámolást készíteni!

Éljen az ideji Pró tagság is a Molyon, lássuk előbb a számokat:





  • Jelenleg 70 megkezdett könyvem van a mai napon. Ami kicsit elmarad a tavalyi 85-től. Ebben benne vannak a csak elkezdett könyvek is. Kb. sajnos ebből 10 az ami most is folyamatban van, és hatot félbehagytam. 
  • Ezzel el is jutottunk az idei évem nagy dilemmájához! Könyv cunamiban szenvedek! Rengeteg jó könyv érkezett a könyvtárba, és mindent egyszerre akartam olvasni, így sokba belekezdtem, de sajnos nem mindet fejeztem be. Ebben az évben először történt meg, hogy abbahagytam könyveket: vagy azért, mert nem kötöttek le annyira, vagy másik, érdekesebb könyv jött szembe, vagy csak megvan a polcomon, és elhalasztottam. 
  • Sajnos az oldalszám is csökkent egy kicsit, ~20600 oldalt ír ma a Moly.hu, ami kb. 5000-rel kevesebb, mint a tavalyi. 
Viszont vannak növekvő tendenciák, amiknek nagyon örülök:


  • 8 könyvet olvastam magyar szerzők tollából, ami jobb, mint a tavalyi kör. Megismerkedtem Okváth Annával, Csendes Nórával, Róbert Katalinnal, és Böszörményi Gyula bá novellás kötetével, de Szurovecz Kittitől, On Saitól, és Spirit Blisstől is olvastam.
  • 40 különböző külföldi szerzőtől olvastam (beleszámoltam a dupla szerzőket, de azonos szerzőtől csak egy könyvet vettem listába.) Visszatérők Maggie Stiefvater, akinek végre befejezhettem ebben az évben a Hollófiúk sorozatát, mindennél jobban vártam ezt a 4. részt. Nagy kedvenc Colleen Hoover is, akitől most a Soha de soha mini trilógiát, és az Egy nap talánt olvastam. A trilógia nem, de a gitáros Egy nap az év egyik nagy kedvence lett számomra is. Ez az év egyértelműen a fantasyk éve volt, rengeteg 500-600 oldalas fantasyval töltöttem az időt, olyan szerzőkkel, mint Anthony Ryan, Patrick Rothfuss, Brian Staveley, Mary E. Pearson de még sorolhatnám. A kategóriák közt egyértelműen nyert a fantasy!
       
  • Pont e miatt, mivel rengeteg folytatás még nem került fordításra nálunk, egyre több könyvet olvasok idegen nyelven (mert nem bírom kivárni a fordítást, viszont ez szuper nyelv gyakorlás.) 8 könyvet kezdtem el angolul (egy még folyamatban van) és többet meg is vettem magamnak, hála a Bookdepositorynak!

       
  • Az angol gyakorlást bizonyítandó, le is fordítottam egy hosszú interjút 3 részben, mivel évfordulója volt a Gyűrűk Ura filmeknek, és a Gyűrű Szövetségének tagjai egymást interjúztatták. Még nekem is sok új infó volt benne. Olvassátok!
  • Tovább gyarapítottam a Tolkien gyűjteményem, ezzel a szuper albummal, ami ma már alig kapható, és egy könyves kiárusításon jutottam hozzá:
  • Amire szintén nagyon büszke vagyok, hogy tovább ismerkedtem ebben az évben is új szerzőkkel a Betűevőknek köszönhetően. Olvastam utazásos könyvet (Ewan McGregor : A hosszabb úton), olvastam keleti szerző művét (itt Murakami Haruki került sorra) és a krimi nagyasszonya is szórakoztatott (Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen. )
  • Ebben az évben is olvastam antológiát, nem is egyet! Hivatalosan is kijelenthetjük, hogy beleszerelmesedtem László Maya illusztrációiba, többek között ezen könyvek miatt (Az Érints meg került a karácsonyfa alá. .-D ) Hát nem meseszépek együtt? Az Esővágyat tavaly olvastam, Böszörményit ebben az évben, az Érints meg!-gel kezdem majd az új évet :-D

       
  • Olvastam több ismeretterjesztőt, Tolkien és C. S. Lewis barátságáról, vagy épp az űrről, de az angol Viktória királynő élete, és az Irodalom visszavág is érdekes volt.
  • 4 sorozatot fejeztem be, és ez szuper volt, de megint kezdtem egy jó párat, és folytatásokat olvastam szép számmal. Arra törekszem, hogy legalább a megkezdett sorozataimat be tudjam fejezni.
  • 17 könyvvel gyarapodott a polcom, amiket vagy vettem, vagy kaptam (megint polcrendezés szükséges karácsony után:-D). A nagyját most rendeztem a Molyon, mert nem volt benne mind jelölve, viszont a polcomon már ott vigyorognak! Muszáj egy kicsit visszavenni a gyűjtésből, mert nem lesz helyem, és most rendesen kihasználom, hogy könyvtárban dolgozom .-D
  • 45 poszt készült a blogra ebben az évben, ebből 34 könyvismertetés, de volt interjú, mit várok a postástól poszt, és beszámoló nagy könyves eseményről is. Még mindig nem írok minden olvasott könyvről posztot (időhiányban szenvedek, mondtam már?, de nagyon szeretnék, jövőre igyekszem javítani ezen is.)
  • Ebben az évben két nagy könyves eseményen voltam, az egyiken számomra új és nagyon kivételes szerepben! Áprilisban voltam én is a Könyvfesztiválon, írtam, előtte és utána posztot is, de ennél egy fokkal talán izgalmasabb volt a Somogyi Könyvtárban Szegeden tartott író-olvasó találkozó, ahol On Sai moderátora lehettem!


  • Nagy felfedezést tettem ebben az évben! Rájöttem, hogy tényleg nem a mennyiség számít, és most már igyekszem nagyon megválogatni melyik szerzőtől mibe kezdek bele. Ajánlásokat olvasok, megkérdezek kollégákat, és ha nagyon nem tetszik egy könyv, le merem tenni. Van amiben pár novellát olvastam, volt, amiben 5-6 fejezetet, mert épp arra volt szükségem. Már nem ragaszkodom hozzá, hogy az első oldaltól végignyálazzam a könyvet az utolsóig. (Nyilván egy folyamatos regénynél igen!) De ez felszabadító! Viszont az mindenképpen tanulságos, hogy túl sok mindent olvasok egyszerre, ebből vissza kell vennem jövőre, mert ami fontos, nem bírom befejezni.

    Ebben az évben sem volt hiány nagy könyves élményekből. Kaptam és vettem könyveket, olvastam szuper történeteket, és találkoztam számomra nagyon fontos emberekkel, új helyzetekkel és történetekkel.

    Kívánok magunknak a jövő évben is legalább ennyi jó könyvet, időt az olvasásra és az élmények megélésére! Jövőre, veletek ugyanitt! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése