2010. december 31., péntek

Könyvajánló: Stephenie Meyer - Bree Tanner rövid mésodik élete


Bree Tanner egy tinédzseréveiben járó "újszülött" vámpírlány. A Napfogyatkozásban mindössze 10 oldalon szerepel, most 192 oldalon át követhetjük a történetét, mely új megvilágításba helyez eseményeket, szereplőket, érzelmi motivációkat.
A könyv az újszülött vámpírok szemén át mutatja be a világot. Bemutatja az Eclipse utolsó napjait és sok olyasmi megtudható, amit Bella sosem tudott.

"A könyv megjelenése számomra is meglepetés, mert nem terveztem, hogy ez a történet önállóan is életre keljen. A sztorit nagyon régen írtam, jóval a Twilight megjelenése előtt, amikor az Eclipse-t szerkesztgettem. Tele volt a fejem ötletekkel, újszülött vámpírokkal, az ő szemükkel láttam az eseményeket és persze egyik dolog vezetett a másikhoz. Bree szemszögéből kezdtem leírni a történéseket, az utolsó napokat, a vámpírrá születést."

Stephenie Meyer
(Bookline)

A könyvet ajándékba vettem meg nővéremnek, de végre két húzósabb vizsgaidőszak között beleolvastam. Kíváncsi voltam, milyen lehet a vörös szeműek szemével látni ugyan azt a világot. Szeretem a több nézőpontos történeteket, de valahogy nem igazán adta vissza az élményt. Tagadhatatlan, hogy ez a világ sokkal veszélyesebb, személytelenebb, erőszakosabb, mint a Bella által megismert, de kevésnek éreztem. Mivel a végkimenetelt már előre ismertük, a cselekmény nem vonzott annyira, viszont maga a folyamat, hogy jönnek rá az ismeretlen gonosz által vezetett újszülöttek, hogy becsapták őket, és mit kezdenek mindezzel, már megbizsergetett. A történet leírása nekem itt egy picivel kiforrottabb, mint az Alkonyat kötetekben, inkább hasonlítanám Steph másik művéhez, A burokhoz, mely teljesen más értékeket képvisel. Az egyetlen bajom ezek mellett mindössze, a hosszával van. Nagyon hamar vége lett... és az is kurtán, furcsán. Tehát mindenkinek ajánlom egyszeri elolvasásra, de sokkal többet nem érdemel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése