2018. december 31., hétfő

Évzárás, összegzés és elszámolás 2018

Ahogy a korábbi években már kialakult, most is szeretnék könyves összegzést, afféle elszámolást készíteni!

Éljen az ideji Pró tagság is a Molyon, lássuk előbb a számokat:



  • Jelenleg 49 megkezdett könyvem van a mai napon. Ami eléggé elmarad a tavalyi 70-től. Ebben benne vannak a csak elkezdett könyvek is. Kb. sajnos ebből 8 az, ami most is folyamatban van, és hetet félbehagytam. Sajnos ez a tendencia tavaly óta sem változott, ami nem fog meg, kénytelen voltam letenni.
  • Sajnos az oldalszám is csökkent, a tavalyi közel 20,5 ezer helyett, most csak ~17200 oldal a Moly.hu szerint. Viszont ebben elég sok az angol nyelvű könyv, számításaim szerint cirka 3200 oldal! Köztük az ezer oldalas Kingdom of Ash kiadásommal, vagy a szintén Sarah J. Maas -os Court of Frost and Starlight kötetemmel, vagy hokis pasik szerelmi életével.
    Így ezt az oldalcsökkenést az angol miatt már növekvő tendenciának számolom!
  • Ebben az évben is ismerkedtem számomra új magyar szerzőkkel. Nagyon komoly és megrázó volt a találkozás Szilasi László: Luther kutyáival. Aztán a nyáron könnyedebb vizekre eveztem egy kedves barát ajánlásával és végre nekiestem Fábián Janka Emma trilógiájának, az első kettőt el is olvastam egyhuzamban. Végül, mivel Varró Dani Szegeden a Mórában tartott felolvasó estet, a kezembe kaptam a verses köteteit is.
  •  Ez az év egyértelműen Sarah J. Maas őrületben telt. Előbb olvastam az EoS-t, és az ACOWAR-t angolul, mint magyarul. Megrendeltem a Court of Frost and Starlight -ot (feledik, karácsonyi kiegészítő kötet) és az Üvegtrón 7. részét a Kingdom of Ash-t is. (Mivel még most olvasom a végét, készülőben van róla a poszt.) Nagyon szeretem, ahogy ír, ahogy a történetet szövi, és úgy majdnem mind a két sorozat összes szereplőjét. Szóval a 2018-as év SJM jegyében telt. 
  

  • 14 új szerzőtől olvastam (ebben benne van a magyar és az angol szerzők száma is.)
    Olvastam most is Hoovertől, elkezdtem Leiner Laura új sorozatát (ami új színt hozott a komolyságával), elolvastam egy kitűnő LMBT könyvet (Szólíts a nevedet), amiből még a filmadaptáció is jó lett. És azért a sci-fi, fantasy vizeken is találtam pár szuper újdonságot. A Ready Player one még az én nem kocka szívem is lázba hozta.
  • A magánkönyvtáram (ha mindent jól könyveltem a Molyon) 17 könyvvel gyarapodott az évben (ami pont egyezik a tavalyival, pacsi nekem!), ebből többet kaptam, csak párat vettem. Sajnos az állandó helyhiány miatt nagyon meg kell válogatnom, mit veszek meg magamnak, de ebben egyre profibb vagyok. Sokat kapok kölcsön, de rengeteg könyvet hozok ki a könyvtárból is. Örömmel mondhatom, hogy a fenti két angol tényleg a könyvtár része, tehát angol könyvem is lett megint. Egy Tolkienes érkezett (Beleriand Dalai : Középfölde Históriája 3. kötet), két dedikált (Szurovecz Kittié és Szilasi Lászlóé) és ebben az évben már egy recenzió is a Kossuth kiadó jóvoltából (Coco Chanel).
    Ezen még dolgoznom kell, de sajnos, most is nagy probléma, hogy nem tudok időre és parancsra olvasni. Nagyon szívesen lennék recis könyves blogger, de az időre olvasás ritkán ment.
      


  • Kereken 19 könyvajánlót írtam. Sajnos évek óta ez a legkevesebb. Posztok tekintetében is látszik a csökkenés, az olvasott könyvek és az oldalszám tekintetében is... szóval, ha valamit mindenképpen javítani akarok, akkor az a több könyv, több poszt írása lesz a jövő évben. Lényegesen többet olvastam ennél, és sajnos nem készült mindhez könyvajánló poszt. A könyves eseményekről nem is beszélve.
  • Ebben az évben szintén megadatott, hogy moderátorkodhattam a Somogyi-könyvtárban, ezúttal azonban egy régi, kedves ismerőst, Szurovecz Kittit kérdezgethettem éppen akkor megjelent új könyvéről ( A kisemmizett angyal.) Ez a beszélgetés is beszámolóra vár.


Ha még kitartottatok a végéig, akkor már csak a jókívánságok, és az elköszönés maradt. Jövőre igyekszem kicsit többet olvasni, és minden könyvről jobban be is számolni. Itt és az insta oldalon is bármikor megtaláltok!

Kívánok magunknak a jövő évben is legalább ennyi jó könyvet, időt az olvasásra és az élmények megélésére! Jövőre, veletek ugyanitt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése